Skip to main content

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen. 

Ik ben een jongen, 16 jaar. Iedereen om mij heen heeft ooit wel eens een relatie gehad, gezoend, seks gehad, of iets in de dergelijke. Ikzelf heb nog nooit een interactie gehad met een meisje, nog net een knuffel maar dat was een vriendin van mij (als in vrienden). 

Ikzelf weet het gewoon helemaal niet meer. Ik haat het om alleen te zijn en I want to be loved. Ik wil een vriendin maar ik ben er te angstig en te onzeker voor. Ik heb moeite met mensen te vertrouwen en ik haat hoe ik eruit ziet. Ik vind alles nogal spannend en denk zelf nooit ooit de liefde te vinden.

Het is zo moeilijk uit te leggen en ik weet dus niet of ik de enige ben. Ik weet ook nooit hoe ik hier ooit mee om kan gaan. Heeft er iemand tips? Of kan ik gewoon beter accepteren dat de liefde er voor mij gewoon niet meer in zit?

Hoi, 

Ik heb een beetje nagedacht over jouw situatie en ik ben op een paar dingen gekomen. Maar eerst wat over mezelf, ik ben een jongen, 15 jaar en ik heb sindskort een vriendin. 1 jaar geleden toen ik een crush op haar kreeg, was ik zelf ook heel onzeker, maar ik ben nu niet meer onzeker en bijna iedereen ziet me als “enorm zelfverzekerd”. 

1: doe wat over jezelf. Ik snap dat je moeite hebt om mensen te vertrouwen en dat is vaak niet jouw schuld. Maar denk na: hoe komt het eigenlijk dat jij mensen niet vertrouwt? Is er iets gebeurd waardoor dit het geval is? Waarom haat jij hoe je eruit ziet? Komt het door je huid? Hoe dun/dik/gespierd je bent? Of iets anders? Als je er iets aan kan doen, bijvoorbeeld jouw huid of gewicht, doe er iets aan. Ga bijvoorbeeld sporten, op dieet of gebruik skincare producten. Maar als het buiten jouw controle ligt, zoals jouw gezichtsvorm, lengte, etc. moet je er ook niks aan doen. Vaak zien mensen de slechte dingen aan hun uiterlijk, maar niet de goede dingen. Embrace your insecurities! 

Zo heb ik bijvoorbeeld een hele slechte huid en heb ik overal puisten: voorhoofd, nek, borst, rug, schouders en op mijn armen. Wat heb ik hieraan gedaan? Ik ben gezonder gaan eten (minder suiker en vetten) en ik ben skincare gaan doen. 

2: Je zegt dat je het haat om alleen te zijn, waarom? Wil je een vriendin omdat jouw vrienden er ook een hebben? Je zegt dat je het haat om alleen te zijn, maar ben je ook echt alleen? Ben je serieus alleen, of vergelijk jij jezelf gewoon te veel met jouw vrienden? Denk daar eens goed over na. 

Is er trouwens iemand die je leuk vind? Je zegt dat je streeft om liefde te vinden, maar met wie wil je die delen? En trouwens: nee, je moet niet accepteren dat liefde niet voor jou is. Je bent pas 16! Dat is erg jong, dus je hebt nog heel veel tijd. Het maakt niet uit om wat later te zijn dan jouw vrienden. 

Ik hoop dat dit helpt en sorry als het wellicht slechte advies is, ik heb wel vaker het gevoel dat ik slecht advies geef bij een ouder persoon. Ik hoop dat dit helpt en ik hoop om meer van je te horen!!

Groetjes


Ik waardeer je advies enorm @Sano07, de situatie ligt alleen iets anders dan dat je denkt. Ik heb geen vrienden, althans niemand die ik kan vertrouwen (dit komt allemaal door het verleden) en ik wil een vriendin, maar ik kan het gewoon niet.

Ik doe er alles aan om er goed uit te zien, maar ik ben nou eenmaal niet zo mooi als andere. Ik ben dan misschien wel 16 maar het is niet als of ik voor mijn 20e ooit een vriendin zal krijgen, of voor mijn 30e.

Ik ben gewoon erg onervaren en daar maak ik me het meest druk om. Ik heb moeite met mensen te vertrouwen, weet niet hoe ik iemand kan zoenen of kan experimenteren met seks (Ik weet dat het daar niet om draait bij relaties). Toch blijft het een onzekerheid bij mij.


Wat je uiterlijk betreft zal ik als ik jou was stoppen met jezelf telkens met anderen te vergelijken (is makkelijk gezegd weet ik). Geloof me, met die manier van denken ga je nooit tevreden zijn met jezelf.

Je zegt dat je graag een vriendin wil maar tegelijkertijd heb je jezelf wijsgemaakt dat dat toch niet gaat lukken. Zo voed je dus eigenlijk je eigen onzekerheid en kom je in een soort cirkel terecht.

Je geeft zelf aan dat je in het verleden dingen mee hebt gemaakt. Heb je daar wel eens met een professional over gepraat? Zelf heb ik ook het een en ander meegemaakt en ik heb er heel veel baat bij gehad.

Verder sluit ik me aan bij de tips van @Sano07  Ik weet uit ervaring dat dit soort gevoelens heel erg kut zijn. Schaam je er niet voor om hulp te zoeken!


Wat je uiterlijk betreft zal ik als ik jou was stoppen met jezelf telkens met anderen te vergelijken (is makkelijk gezegd weet ik). Geloof me, met die manier van denken ga je nooit tevreden zijn met jezelf.

Je zegt dat je graag een vriendin wil maar tegelijkertijd heb je jezelf wijsgemaakt dat dat toch niet gaat lukken. Zo voed je dus eigenlijk je eigen onzekerheid en kom je in een soort cirkel terecht.

Je geeft zelf aan dat je in het verleden dingen mee hebt gemaakt. Heb je daar wel eens met een professional over gepraat? Zelf heb ik ook het een en ander meegemaakt en ik heb er heel veel baat bij gehad.

Verder sluit ik me aan bij de tips van @Sano07  Ik weet uit ervaring dat dit soort gevoelens heel erg kut zijn. Schaam je er niet voor om hulp te zoeken!

Bedankt voor je bericht @tim16 ! Ik heb wel behoefte aan professionele hulp, maar ik verschuil me dagelijks achter een masker en ik wil niet dat mijn ouders er achter komen, maar als nog bedankt voor je bericht!


Heyy,

Zoals anderen ook al zeiden je hebt nog genoeg tijd! Daarnaast is liefde echt niet alleen maar gezoend en sex enzo! Ik ben zelf bijna 18 en heb nu bijna 15 maanden een relatie en ik heb zelfs nog nooit sex gehad! Dat is gewoon een keuze die ik samen met mijn vriend gemaakt hebt. We zijn ontzettend verliefd en we merken dat je ook van elkaar kan houden zonder met elkaar het bed in te duiken!

Het beste is om gewoon jezelf open te stellen maar anderen toe en dan zie je wel hoe het gaat lopen! Vooral geen stress over hebben! Liefde overkomt je vaak. Ook met vriendschap is het belangrijk om jezelf te zijn en vooral niet onzeker te zijn! 

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! En je mag altijd weer een berichtje terug sturen!

Liefs van mij!! 


Heyy,

Zoals anderen ook al zeiden je hebt nog genoeg tijd! Daarnaast is liefde echt niet alleen maar gezoend en sex enzo! Ik ben zelf bijna 18 en heb nu bijna 15 maanden een relatie en ik heb zelfs nog nooit sex gehad! Dat is gewoon een keuze die ik samen met mijn vriend gemaakt hebt. We zijn ontzettend verliefd en we merken dat je ook van elkaar kan houden zonder met elkaar het bed in te duiken!

Het beste is om gewoon jezelf open te stellen maar anderen toe en dan zie je wel hoe het gaat lopen! Vooral geen stress over hebben! Liefde overkomt je vaak. Ook met vriendschap is het belangrijk om jezelf te zijn en vooral niet onzeker te zijn! 

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! En je mag altijd weer een berichtje terug sturen!

Liefs van mij!! 

Ik waardeer je bericht enorm, maar heel veel mensen snappen de situatie verkeerd haha, het ligt anders dan de meeste denken. 

Ik heb zelf nooit ervaring gehad met relaties. Ik ben er compleet onzeker over en bang om een relatie in te gaan. Ik ben nog nooit close met iemand geweest en ik weet niet hoe het is om verliefd te zijn, maar ik haat het zo enorm. Iedereen is zo gelukkig met degene om zich heen, iedereen heeft wel ooit eens een relatie gehad of überhaubt interactie gehad met iemand en ik nog nooit.

Ik zie het al voor me hoe ik zo ongemakkelijk ben als het er überhaubt ooit op neer komt, geen ervaring, geen gevoelens en ik ben bang dat het dadelijk te laat is voor een vriendin.


Reageer