Vraag

wat houd een relatie in volgens jullie?

  • 26 April 2022
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hey, ben ik weer.

Uhm ja, ik(15 jaar) heb nu zo ongeveer 3 weken een vriendje(19jaar)( we noemen hem ff A), maar we zitten dus met een soort van probleempje.

Ik was met A eergisteren  aan het snappen, want ik had gehoord dat A vlak voordat hij mij vroeg (dus zeg maar een paar minuten daarvoor, we zaten met de vriendengroep voordat ik apart getrokken werd) tegen een vriend van ons had gezegd dat ie eigenlijk geen idee had wat hij met een relatie aanmoest. Hij wilde dolgraag met mij iets hebben, maar hij had geen idee wat het inhield en over bepaalde dingen ook best onzeker was. Dus toen ik dat hoorde van die vriend van ons van dat A best onzeker was  enzo heb ik hem gesnapt van: hey schat, klopt het wat ik hoorde, want ik vind het jammer als je je zorgen om die dingen maakt. 

Hij zei van: ja ik wil het gewoon graag goed doen, want ik ben ontzettend gek op je, maar ik heb nou eenmaal nooit eerder een vriendin gehad, dus ik weet ook niet zegmaar wat ik er mee moet. 

Dus ik stuur terug: ja ik ook niet, dus ik denk aan ons de taak om dat  uit te zoeken samen. 

 

Nou en nu sta ik op een punt van: Ja Ranger13, heel leuk dat je dat zo tegen hem zegt, maar naast die slechte netflix/disney romcoms weet jij ook niet echt wat je er mee aan moet.

Dusssss forummensen. Hoe zien jullie een relatie voor je/ hoe begon het bij jullie? Ik hoor het graag, want dan kunnen we ook even naar onszelf kijken en kijken hoe we dit aanpakken.

 

alvast bedankt!

gr Ranger13 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb zelf (helaas nu nog) geen relatie. Maar wel heb ik denk ik een idee wat een relatie in kan houden.

Volgens mij heb je drie niveaus voor relaties:

1. Zeer close vrienden. Iemand waarmee je heel vaak afspreekt en vaak leuk mee kletst enzo.

2. Net een stelletje. Jullie vinden elkaar leuk en hebben verkering. Jullie spreken vaak af om samen leuke (eventueel romantische) dingen te doen.

3. Echt stelletje, vriend/vriendin. Jullie hebben al een tijdje een stabiele relatie en gaan wellicht al zoenen en dat soort dingen

Nogmaals, ik ben geen expert op dit gebied, want heb helaas momenteel nog geen relatie, maar ik hoop dat het helpt!

Hai, 

Voor mij is een relatie een soort heel vloer vrienden zijn en dan nog net iets meer. Dus dan kan je lange gesprekken met elkaar hebben en je kan overal over praten. En verder gewoon veel afspreken en leuke dingen doen.

Reputatie 1
Badge

Een relatie houd in,

Je houd van iemand zoals hij is en niet om zijn geld

Je doet dezelfde dingen wat je met je vrienden ook zou doen maar dan komt er meer bij op zijn tijd zoenen etc

Hij voelt als je thuis

Je kunt alles met elkaar bespreken en eerlijk zijn

het boeid je niet wat je doet want je bent bij hem

Je bent bezorgd, lieftallig, beschermend en wilt het beste voor hem

Je begrijpt elkaar

Je houd gwn echt van hem

 

Een relatie heeft geen regels een relatie houd in dat je gwn echt van iemand houdt en je hem neemt  zoals hij is

 

Een relatie is voor mij een soort bffs maar dan met zoenen een later ook met seks.  Iemand waar je graag bij bent en die jij neemt zoals hij is en die mij neemt zoals ik ben.  Die compleet eerlijk tegen je is en ook zegt als je bullshit praat. 

Reputatie 3
Badge +3

Thnx allemaal, als ik t zo lees zijn we redelijk op de goeie weg al☺️

Reageer