Vraag

wat ben ik nou?

  • 17 February 2024
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi mijn naam is geen naam ik heb een vraag ik weet nog niet wat ik ben want ik val op meiden heb wel wat dingen gedaan met jongens maar heb ook niet echt gevoelens voor jongens en soms zit ik aan te denken van was ik maar een meisje dus wat ben ik nou bi of trans?

Zo ja wie het weet laat een reactie achter dankje wel❤️


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Hii!

Ik snap je verwarring heel erg maar weet ook dat je niet overal een label aan hoeft te hangen! Ik dacht ook altijd dat dit moest maar het hoeft niet als je je er niet fijn bij voelt. Ik ben zelf een meisje en heb beide met meiden en jongens iets gehad maar ik vind het onbelangrijk om mezelf in een hokje te stoppen. Ik vind leuk wie ik leuk vind. Je zou het als biseksueel kunnen zien bij jou maar als je geen gevoelens hebt voor jongens zou je ook gewoon hetero kunnen zijn. Neem je tijd om het te onderzoeken! 

Over je geslacht zal ik wel echt goed je tijd voor nemen. Als jij je meer comfortabel voelt als een meisje dan is er inderdaad een kans dat je trans bent maar dit hoeft ook niet altijd persé. Soms heb ik ook dat ik denk was ik maar een jongen maar toch ben ik een meisje. Vaak merk je dat je trans bent doordat je je niet fijn voelt in je lichaam, liever meiden dingen doet en eigenlijk gewoon alles willen hebben wat meiden hebben. Nu is dit wel erg stereotyperend en ben ik geen expert in trans zijn sinds ik niet trans ben maar ik hoop dat dit heeft geholpen!

Reputatie 1
Badge

@xxanoniempjeeexx dankje wel voor het reageren het heeft me zeker geholpen maar hoe kan ik het best onderzoeken eig want als ik ooit een geslachts verandering doe en ik voel me toch niet fijn als meisje dan kan ik niet meer terug dus hoe kan ik me zelf goed onder zoeken?

Reputatie 1
Badge

@xxanoniempjeeexx dankje wel voor het reageren het heeft me zeker geholpen maar hoe kan ik het best onderzoeken eig want als ik ooit een geslachts verandering doe en ik voel me toch niet fijn als meisje dan kan ik niet meer terug dus hoe kan ik me zelf goed onder zoeken?

Dit is echt een hele lastige! Uiteraard als je een geslachtsverandering bent ondergaan is het lastig om nog terug te gaan. Neem je tijd om te experimenteren! Kijk bijvoorbeeld is bij makeup en bij meidenkleding. Ik heb zelf in 2021 een periode gehad waarin in dacht dat ik een jongen was. In deze tijd droeg ik alleen jongenskleren en had ik erg kort haar, na een jaartje kwam ik erachter dat ik toch gewoon een meisje was en hier is niets mis mee. Experimenteren met je identiteit is niet gek, op deze leeftijd is iedereen een beetje op zoek naar wie ben ik nou eigenlijk. Ik heb ook gehoord dat er bepaalde psychologen zijn die hier goed mee kunnen helpen en als dan blijkt dat je misschien toen een meisje bent kunnen zij jou helpen met het proces van geslachtsverandering.  Volg gewoon vooral je hart en kijk wat goed is voor jou, denk niet te veel aan wat mensen denken etcetera. Uiteindelijk na een tijdje kom je er vanzelf achter, neem alle tijd die je nodig hebt om te experimenteren met je identiteit.

Reputatie 1
Badge

@xxanoniempjeeexx dankje wel voor het reageren alleen ja ik heb ouders en broer dus ja ik kan niet zomaar aan vrouwen kleeding komen en make-up ook niet of hoe moet ik het verbergen?

Reageer