Skip to main content
Vraag

wanneer relatie?

• September 1, 2025
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Hoi hoi, meisje van 17 hier

Ik heb even een gek vraagje, wanneer ga je een relatie een relatie noemen? Ik heb dus een collega waar ik al een tijdje mee snap nadat het op werk heel gezellig was. Nu hebben we een paar dagen geleden afgesproken en het was heel gezellig. Toen hij mij thuis afzette hebben we ook nog gezoend:) over een klein weekje ga ik weer met hem naar de film en heb er super veel zin in! 

ik ben nog niet heel ervaren in relaties dus ik vraag mij af wanneer ga je samen in een relatie? Moeten we daarvoor eerst nog vaker afspreken of is het normaal als we dit redelijk snel hebben? 

liefs,

mij 

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 1, 2025

Er bestaan geen regels over.  Als je heel jong bent is dat misschien niet meer dan handjes vasthouden maar als je ouder wordt komt daar misschien wel kussen bij (meer dan kussen is leuk maar hoeft natuurlijk niet).  Ik denk dat kussen de lijn is tussen wel en geen relatie.

Maar zoals ik zei: er zijn geen regels en ik denk dat je allebei wel heel goed aanvoelt wanneer vriendschap en collegialiteit overgaat in een relatie.  Je voelt dat in je hart.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 1, 2025

Als je elkaar gaat opzoeken om tijd met zijn tweeën door te brengen dus niet met je vrienden(groep) erbij.

Als je fysieke dingen gaat doen zoals handjes vasthouden en meer

En vooral: Als je niet meer de behoefte voelt om die twee hierboven met iemand anders te doen. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 1, 2025

@ZigsDieZigsIs  dat is heel mooi gezegd en het klopt ook volledig.