Skip to main content
Vraag

waarom wil ik een vriendin terwijl een relatie me zo stressvol lijkt?

• October 5, 2025
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Hoiikhebhulpnodig
Forum|alt.badge.img+1

Oké straight of eigenlijk niet zo straight to the point haha

ik ben bisexueel en ik heb al een lange tijd een oogje op een meisje uit een andere klas. (Bijnaam Greta)

ik heb met diegene al een korte relatie gehad, maar dat heb ik al snel afgekapt omdat de druk voor mij te groot werd en bijna naar de middelbare ging. Ik was die tijd erg onzeker en ik heb later ook veel last van onrust gehad en had het in de 1ste ook vaak benauwd en had veel paniekaanvallen. Ik zag het nut er ook niet meer in omdat het toch op een gegeven moment uit zou gaan en ik het maar beter nu zou kunnen doen voordat het nog meer pijn doet. :( Ik weet niet of ik het beste heb gedaan want 4 jaar later 4JAAR LATER!!!! vind ik haar NOGSTEEDS leuk *huil* ik heb ook veel jongens tegelijkertijd leuk gevonden maar zij bleef echt hangen in mijn hoofddd ahhhhhhhhhhhhh!!!! Ik weet gewoon niet hoe ik er over heen kan komen, is het misschien helemaal geen crush en zoek ik gewoon iemand om mee te zoenen?? HOE WEET IK HET VERSCHILL. (PS: als je nu wilt reageren kan dat! Je hoeft niet verder te lezen want de rest is gewoon details en verhalen c:) En ik heb al een paar keer subtiele hints gegeven (want hahah ja we zijn vriendinnen..) (DAT MAAKT HET NIET BETER) ik zei bijvoorbeeld een keer dat ik niet wist waarom ik het uit had gemaakt (ze zei niks, ik kon haar reactie niet aflezen want ik had mijn hoofd tussen mijn knieën) en laatst waren we samen en bracht ze onze relatie weer naar boven zo van: “Ik ben blij dat we nogsteeds vrienden zijn :))!”dat deed me gewoon pijn, soms flirt ze ook een beetje met me, een keer voor haar verjaardagsfeestje vroeg ik wat ze wilde hebben, toen zei ze jou :p emoji. IK HAD ECHT EEN HALVE PANIEKAANVAL hahahahah maar dat was een grapje toch?? TOCH bro… ik wordt zo delulu Heheh… nou ja laatst had ik mijn profielfoto veranderd naar een foto toen ik klein was, 3 keer raden wat zij deed? PRECIES HETZELFDE AHSUSUIBSIUHSYUGSGH WE ZIJN MATCHINGGG! OMGGG ik weet nog 1 keer en deze keer was ik echt echt aan het paniekeren want we waren in een Etos ofzo en zij had een concealer uitgezocht en vroeg of ik die even wou blenden in haar nek GAGAHAHSGFSG en later had ik lipgloss geprobeerd EN ER ZAT WAT NAAST MIJN LIP EN DAT VEEGDE ZE WEG MET HAAR DUIM. BRO IK BEN DAAR NOGSTEEDS NIET VAN BIJGEKOMEN AHHHHHH

en de laatste keer dat we af hebben gesproken heb ik haar voor het eerst in drie 4 jaar een knuffel gegeven c: ik mis haar lol. We hadden soms wel echt momenten dat we botsten maar verder waren we echt een leuk koppel

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

Hey hey meiddd, je bent ECHT verliefd en zoekt niet gwn iemand om mee te zoenen hoor<3 ik zou als ik jou was haar een keertje vragen naar of ze een crush heeft ofzo, en op die manier proberen te hinten dat jij haar leuk vindt ig? kdenk dat je wel kans maakt hoor<3 veel gelukk en pls leave some updatess

-XOXO J

An0niemmeisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

GIRL GA ER VOORRRRRRR      Ik lees lett dat je verlieft bent kan niet anders als je zo over iemand praat dus ga er gewoon voor zij vind jou ook leuk anders zou ze deze moves niet gooien!!!! Ik zou gewoon  weer die relatie die jullie hadden weer als gesprekstof gebreuken en dan een beetje hints geven dat je t jammer vond enz en dat je het gwn had uitgemaakt omdat het aan jezelf lag zegmaar.

XXX An0niemmeisje

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 5, 2025

Ik snap echt dat dit super lastig voor je is, want het klinkt alsof je haar al heel lang leuk vindt en dat ze nog steeds speciaal voor je is. Het is heel normaal dat je nog aan iemand denkt als je veel samen hebt meegemaakt, dat gaat niet zomaar weg. Al die kleine dingen die ze doet zoals dezelfde profielfoto, grapjes maken en lipgloss afvegen, laten wel zien dat ze je belangrijk vindt, maar het is moeilijk om te weten of ze je ook echt zo leuk vindt als jij haar.

Het kan ook gewoon zijn dat ze lief doet omdat ze je een goede vriendin vindt. Misschien is het niet alleen een crush maar mis je ook gewoon hoe het toen was samen. Als je het echt wil weten kan je voorzichtig met haar praten over hoe jij je voelt, dat is spannend maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

xx liefs Wolf 🐺

Hoiikhebhulpnodig
Forum|alt.badge.img+1

Bedankt voor de lieve reacties!! Dit geeft mij zeker meer duidelijkheid en inzicht in de situatie waarin ik me verkeer, bedankt!! Ik ga binnenkort naar haar verjaardagsfeestje dus ik laat wel weten of er iets gebeurd! Xxxhoiikhebhulpnodig! C:

Forum|alt.badge.img

Girlll shoot your shot ik heb in dezelfde situatie gezeten! Komt allemaal goed! Ik heb het ook geprobeerd (met veel succes)

Groetjes van mijjj