Skip to main content
Vraag

Waarom stoot ik mensen af? avoidant attachment

• October 24, 2025
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Anoniemmemeid
Forum|alt.badge.img+1

Heyyy ik heb dus een probleempje.

Als ik met een jongen aan het sturen ben (drme bedoel ik sturen als in hopelijk komt hier een relatie/ding uit)

en het is duidelijk dat hij mijn niet zitten dan blijf ik toch heel hard aan hem denken en blijf ik verliefd maar zodra dat die terug interesse toont zonder ik me af en duw ik hem weg. Of zo eigenlijk avoidant attachment . Wat kan ik hiermee doen? moet ik gewoon voorbij de afstoot fase gaan en blijven doorzetten? help!

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

Hoihoi!

Eerst een klein vraagje, hoe oud ben je ?

Ik, als 16 jarige jongen, weet vooral hoe het "verliefd zijn" vanuit mijn kant is. Wel weet ik dat (met name) meiden last hebben van mood swings, of dingen zeggen/doen die ze bedoelen. Is dat ook wat je nu bedoeld? 

Wat ik misschien wel de belangrijkste tip vind, doe rustig aan. Vraag om zijn snap/nummer, app hem een aantal keer. Vraag naar zijn dag, deel zelf ook wat. Als hij geïnteresseerd is zal hij wel wat terugsturen, en zo niet? Dan is niet misschien niet dé persoon ;)

Liefde is net als het groeien van een plantje, eerst doe je heel veel moeite en lijkt het alsof er niks gebeurt, daarna begint het groeien en is het niet meer te stoppen. Alleen duurt het met een plantje meestal maar een paar maanden en met liefde meerdere jaren... 

Hopelijk heb je hier wat aan, mocht ik iets verkeerds hebben opgevat, stuur vooral een reactie!

Groetjes x_anoniem

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 25, 2025

Ja dat herken ik! Soms wil je iemand supererg, maar als diegene je dan ook wil is het ineens eng ofzo. Ik denk dat het komt omdat je bang bent om gekwetst te worden, dus duw je ze weg voordat ze dat kunnen doen. Probeer rustig te blijven als die afstootfase komt, niet meteen stoppen met praten maar even voelen waarom het zo voelt. Vaak gaat dat gevoel weg als je iemand echt beter leert kenne

xx liefs Wolf 🐺

Anoniemmemeid
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

@X_anoniem  Heyyy ik ben 15 ik bedoelde eerder dat zodra hij me wel leuk vind dan stoot ik hem af omdat ik er moeite mee heb te geloven dat iemand me leuk kan vinden. Maar wat je zei was wel heel erg mooi verwoord dankjewel daarvoor!

Anoniemmemeid
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

@Wolf Dit is super lief dankje! je begrijpt het helemaal, dat is fijn om te horen. Ik ga gewoon verder en ik hoop dat het gevoel weggaat xx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 26, 2025

@Wolf Dit is super lief dankje! je begrijpt het helemaal, dat is fijn om te horen. Ik ga gewoon verder en ik hoop dat het gevoel weggaat xx

Ja goed idee! Het is echt oké om even de tijd te nemen en je gevoelens rustig te ontdekken, de tijd en ervaring kunnen een hoop doen! Je kan ook altijd met een ouder of mentor ofz hierover praten. 

xx liefs Wolf 🐺