Skip to main content

ik hoor mn moeder het er nogal vaak over hebben dat het handig is om te trouwen/"als de jongens ooit een partner vinden", kweet dat mn moeder niet iemand is die gaat lopen pushen om te trouwen…. maar soms krijg toch de indruk.

Enfin: waarom is trouwen zo belangrijk? geld? al zou ik trouwen: niet voor het geld, gwn omdat ik verliefd ben geworden op iemand, niets meer of minder.

Ik heb wel wat informatie, hopelijk helpt het

als je trouwt zijn sommige dingen goedkoper omdat de gemeente weet dat je officieel samen woont, zoals het water en de elektriciteit die je gebruikt. Als je trouwt ben je in het echt verbonden vinden sommige mensen maar je hoeft niet te trouwen om van iemand (te mogen) houden. In plaats van trouwen kan je bij de gemeente ook een samenlevingscontract aanvragen, eigenlijk is dat hetzelfde als een huwelijk maar dan zonder het romantische gedeelte. Als je een samenlevingscontract hebt, heb je qua geld dezelfde voordelen als bij een huwelijk. 
laat je nog even weten of je nu van plan bent ooit te trouwen en hoe je er voor staat?

Hey! Goede informatie van ​@Katjatja  en verder ben ik het met jou ( ​@Coche ) zeker eens wat je zegt " Enfin: waarom is trouwen zo belangrijk? geld? al zou ik trouwen: niet voor het geld, gwn omdat ik verliefd ben geworden op iemand, niets meer of minder.". Vind ik ook!

Liefs, Tover xxx

dank jullie allemaal voor je antwoord. Nu is het wel zo dat ik extreem verschillend ben van jullie: ik ga niet naar school, heb geen eigen tel en speel geen video spelletjes, de regering heeft bij mij geen goede plek; ze mogen wat mij betreft de hort op met hun alledaagse belastingen, en bovendien, als ik al trouw, wil ik dat in alle rust doen; mn vrouw en ik en verder niemand, anders ga ik me niet zo comfortabel voelen. ​@Katjatja , ik heb geen flauw bunnel of ik ooit van plan ben te trouwen, zo nu en dan denk van; ja dat doe ik, dan word mn leven een heel stuk leuker, aan de andere kant denk ik van; als ik ga trouwen, kan ik niet mn eigen beslissingen maken, niet doen wat ik zelf wil; en nee, dan ben ik niet bepaald van plan om in een appart huis te gaan wonen, das al helemaaal onzin.

Reageer