Skip to main content
Vraag

Vriendschap of een crush?

• June 30, 2025
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Anoniemrandompersoon

Hoi

Er is een meisje die een hele goede vriendin van mij is, maar soms denk ik dat ze meer voor me voelt. Ze wil de hele tijd mijn hand vasthouden, me knuffelen en zegt altijd hele lieve dingen tegen mij. Ook doet ze (dit dit ze al heel lang en hoort bij haar personaliteit ig?) weleens voor de grap dat ze met gaat zoenen wat ze niet doet. Ze is super aandachtig en voorzichtig met mijn gevoelens en ze zit ook heel graag met haar handen in mijn haar. Is dit alleen vriendschap? Zo niet, moet ik dan doen alsof ik het niet merk? Ik heb namelijk geen gevoelens voor haar.

4 reacties

lucky.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 1, 2025

Ik weet niet zeker of ze een crush op je heeft, aangezien je zegt dat het bij haar personality hoort whoops ._. Ik heb ook een beetje clingy vriendin en ze is gwn veel meer open naar mij dan andere mensen, speelt met mn haar en wil me soms wel knuffelen? Volgens mij is t gwn haar personaliteit, maar ik weet het niet zeker..

I Btw weet je van haar op welk geslacht ze valt? Dat zou een hoop verklaren haha.

Anoniemrandompersoon

@lucky. , ze valt op zowel meiden als jongens ;)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@Anoniemrandompersoon!

Het klinkt alsof je vriendin jou heel graag dichtbij heeft en veel genegenheid toont. Soms kunnen mensen op een liefdevolle manier hun vriendschap uiten, en het kan lastig zijn om precies te weten wat het betekent. Het vasthouden van handen, knuffelen en lieve dingen zeggen kunnen tekenen zijn van een hechte vriendschap, maar ook van meer dan dat, zeker als ze ook grapjes maakt over zoenen en je haar aanraakt.

Als jij zelf geen romantische gevoelens hebt, is het belangrijk om duidelijk voor jezelf te zijn en ook eerlijk naar haar te zijn als zij misschien meer wil. Je hoeft niet te doen alsof je het niet merkt, want dat kan voor verwarring zorgen. Je kunt het bijvoorbeeld op een rustige manier bespreken: vertel haar dat je haar als goede vriendin ziet en dat je haar genegenheid waardeert, maar dat jij het als vriendschap ziet.

Zo houd je de band goed en voorkom je dat zij zich onzeker voelt. Het is altijd het beste om eerlijk en respectvol te zijn, zodat jullie vriendschap helder en sterk kan blijven, ongeacht wat er speelt. 

xx liefs Wolf 🐺

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 11, 2025

Het kan een crush zijn. Ik denk het eigenlijk niet. Het is of hele goede vriendschap of echte verliefdheid. Als je een crush op iemand hebt gedraag je je meestal niet zo.

Groetjes matpat 😁