Vraag

vriendje voorstellen

  • 13 February 2023
  • 7 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Ik ben 15 jaar en heb een vriendje. Hij woont in in een ander land (heb hem ontmoet toen ik op vakantie was bij m'n oma), hij si 15 en we hebben nu een half jaar.

Ik ga in de voorjaarsvakantie terug om mijn oma te zien met mijn ouders. Mijn ouders willen mijn vriendje nu ook ontmoeten. We hebben een uitje gepland. we gaan naar een shopping mall, als we daar eenmaal zijn mogen we gewoon weg van m'n ouders maar de heen en terug weg is 4 uur.

Het probleem is, hij drinkt, hij rookt, hij doet drugs en hij heeft een tattoo op zijn hand. het is ook niet zomaar een tattoo, maar een tattoo van een bepaald duits teken uit 1945 als je snapt wat ik bedoel. Hij was dronken toen hij hem heeft laten zetten, hij heeft er spijt van maar hij heeft niet genoeg geld om hem te laten weghalen.

Ik ben heel bang dat hij zich verspreekt tegen mijn ouders over het roken, drinken enzovoort. Ook heeft hij het geheugen van een goudvis, dus er is een grote kans dat hij vergeet dat hij dat niet mag vertellen. Ik wil niet dat hij zich verspreekt, want mijn ouders zijn heel streng, en dan mag ik niet meer met hem omgaan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Kun je hem niet overtuigen om iig met roken en drugs te stoppen?

Eerlijk gezegd, als hij al die dingen doet en je gaat verder met hem gaan je ouders er vroeg of laat toch wel achter komen. Vooral roken kun je echt niet verbergen. Een roker ruik je op een kilometer afstand.

Ik kan je ouders geen ongelijk geven eigenlijk. Ik zou ook niet blij zijn als mijn kind met een drugsgebruiker zou omgaan.

Dit wil je misschien niet horen maar ik zou er nog eens over nadenken of dit wel de juiste persoon is voor je.

Badge

@tim16 

Hij is begonnen met deze dingen omdat hij een hele zware jeugd heeft gehad. Zijn vader is overleden toen hij 3 was. Zijn moeder is ernstig ziek en is inmiddels terminaal. zijn stiefvader is abusive en hij moet constant voor z'n zusje zorgen omdat niemand anders het doet. Daardoor heeft ie het op school ook moeilijk. 

Hij is echt bezig met zijn leven verbeteren. Hij is vrijwilliger bij een jongerenstichting dat jongeren helpt en educatie biedt voor kinderen die er geen geld voor hebben. Hij helpt daar met de lessen, en krijgt zelf ook les over bepaalde dingen. Hij is vrijwilliger bij een kerkgemeenschap, en hij gaat mee met de kampen die de kerkgemeenschap organiseert. Hij is al gestopt met drugs en drinkt minder. Hij is beetje bij beetje alles aan het verbeteren met mijn hulp.

Ik snap wat je zegt, maar het ging mij niet perse om of hij stopt of niet, want dat is ie nu toch aan het aanpakken, maar hoe ik dit op z'n minst tijdelijk kan verbergen voor m'n ouders.

Reputatie 7
Badge +15

hi, 

 

tja, lastig…. roken kan je sws niet verbergen, het stinkt onwijs als je rookt, en aangezien hij het geheugen van een goudvis heeft, kan hij op een terrasje of dergelijke gwn een sigaretje erbij pakken….. 

 

die tatoeage is ook lastig, die gaan je ouders toch wel zien, tja, foundation kan evt nog, maar wordt je daar blij van…?! je vriendje anders voordoen dan dat hij is……. 

 

ik zou er eens over nadenken of hij wel goed voor je is, want jij weet eigelijk ook dat roken, (veel) drinken & gebruiken  op je 15e nog niet echt de bedoeling is, toch?! je ouders hebben niet voor niets die mening… en, ik zou het eigelijk liever ook niet hebben hoor…… 

denk er gwn eens over na! 

 

Mij_Niet_Gezien 

 

ps, mijn 1000e reactie alweer, mogen er nog velen volgen XD 😊😃

Reputatie 7
Badge +15

@tim16

Hij is begonnen met deze dingen omdat hij een hele zware jeugd heeft gehad. Zijn vader is overleden toen hij 3 was. Zijn moeder is ernstig ziek en is inmiddels terminaal. zijn stiefvader is abusive en hij moet constant voor z'n zusje zorgen omdat niemand anders het doet. Daardoor heeft ie het op school ook moeilijk. 

dat is erg voor hem, natuurlijk nog geen reden om op je 15e (!) al te gaan drinken (met regelmaat), te roken of te gebruiken,...

 

. Hij is al gestopt met drugs en drinkt minder. Hij is beetje bij beetje alles aan het verbeteren met mijn hulp.

dat vindt ik heel goed, ik hoop dat het steeds een beetje beter gaat. 

 

 

Ik snap wat je zegt, maar het ging mij niet perse om of hij stopt of niet, want dat is ie nu toch aan het aanpakken, maar hoe ik dit op z'n minst tijdelijk kan verbergen voor m'n ouders.

wanneer is die afspraak met jou, je vriend en je ouders dan?! is het al bijna? verbergen zou ik nogsteeds niet doen…. het is ook voor jou eigen bestwil…… 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

@anna.angel  Hij heeft dan al heel wat meegemaakt zo te horen. Wel goed dat hij met drugs gestopt is en mooi dat je hem daarbij helpt.

Wat ik al zei, roken verbergen is echt heel moeilijk omdat je het gewoon heel erg ruikt. Het beste zou dan zijn dat hij sws de dag dat hij je ouders ontmoet niet rookt.

Die tattoo op zn hand is wel lastig. Misschien concealer of zo gebruiken?

Maar als je dat verhaal wat je aan ons hebt verteld nou ook aan je ouders verteld? Misschien snappen ze het dan wel.

Ik denk dat je ze beter van tevoren kan vertellen over de tattoo. Ik kan me niet voorstellen dat er ouders op de wereld zijn die het cool vinden dat het vriendje van hun dochter met een hakenkruis rondloopt ( behalve neonaties).  Misschien willen je ouders dan wel voor een coverup betalen, die van mij zouden dat zo doen.

Reputatie 6
Badge +12

Een hakenkruis is eigenlijk niet van oorsprong een fascistisch teken. Vroeger, in de Indiase cultuur betekende het gewoon geluk of levenskracht. Je zou dus kunnen overwegen om te zeggen dat het niet per se iets negatiefs hoeft te zijn, hoewel ik toch denk dat je beter de waarheid kan zeggen. Het is nooit goed om te liegen tegenover je ouders, zeker over zoiets belangrijks als je vriendje!

Reageer