Vraag

vriendje met drugs verleden

  • 21 September 2022
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

heehoi ik ben Rosa en ik heb echt even hulp nodig,

ik heb sinds kort een vriendje waar ik heel blij mee ben (we noemen m even C).

C en ik zitten in dezelfde klas, ik ben net op een nieuwe school gestart en we hadden meteen een klik. na een paar weken vroeg hij mij vk, ik zij natuurlijk ja en zat helemaal in de wolken. Dat gevoel werd meteen verprutst, C heeft namelijk een vrij ingewikkeld verleden (hij is herstellende van drugsgebruik). Mijn ouders zijn erg overprotective en streng, ik ben bang dat als ik het vertel dat ze boos worden en willen dat ik het uitmaak. ik wil ook niet tegen ze liegen en C word ook onzeker van het idee dat mijn ouders hem wss niet mogen.

mijn ouders zijn waarschijnlijk bang dat ik aan de drugs ga door C, maar ik ben niet dom en ik weet dat ik C kan vertrouwen(hij heeft gezegd dat ie mij wil beschermen tegen dat soort troep).

wat moet ik nu???


4 reacties

Reputatie 2
Badge +4

 

Lastig.. ik zou sws eerst aankijken of C goed voor je is en of je echy verliefd bent.. zou over paar weken dan met je ouders praten.. wat voel je in je lichaam en beneden als jullie praten ? 

 

En natuurlijk mag je altijd je vragen stellenndaar is deze site voor.. kijk ook gerust naar mijn topics als je leuk vind…

 

 

Grtjes

 

Hey Rosa,

Ik snap dat dit even moeilijk is maar om te beginnen kan ik zeggen dat als er iemand is die jou niet aan de drugs wilt, is het je vriendje die net herstellende is, dus daar hoef jij je in ieder geval geen zorgen over te maken. Wat je ouders betreft, tja als het gaat om hun dochter kijken alle ouders naar de wereld als een plek vol met gevaar en het wordt wel wat lastiger om hun te overtuigen. Maar ik zou het alsnog proberen! Ik weet niet of jou ouders überhaupt weten dat je een vriend hebt en niet dat hij drugsverslaafd was of dat ze niet weten dat je een vriendje hebt. Ik zou om te beginnen C eens aan je ouders voorstellen zonder te zeggen wat precies z'n verleden is, en wanneer ze hem echt vertrouwen het dan voorzichtig proberen aan ze uit te leggen. Ik hoop dat dit helpt en succes!

Olivier

Badge

heej, ten eerste, heel erg bedankt voor jullie reacties.

mijn ouders zagen gisteravond al aan me dat er iets aan de hand was dus ik kon het niet langer voor me houden. Ze waren meteen heel geschrokken en bezorgd en hebben me uitgelegd dat het niet goed voor me is om met een jongen te hebben die in de shit zit terwijl ik zelf ook nog veel problemen heb(ik zit in een een erg ingewikkelde situatie met mijn biologische moeder). Ik moet het dus uitmaken. Dat vind ik vreselijk maar ik kan ook niet stiekem doen en moet me inderdaad focussen op mijn eigen problemen (het zijn er al genoeg). Dus ik moet straks op school (met vreselijk opgezwollen ogen) C uitleggen dat het echt niet kan…..au

 

Reputatie 4
Badge +3

Als je wil kan je ons vertellen hoe het gegaan is. Hoeft niet perse als je dat niet wil

Reageer