Vraag

Vriendje mag niet blijven slapen van mijn ouders na ruzie

  • 23 February 2024
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Hey,

Ik en mijn vriend zijn al 4 maanden samen, niet heel lang maar t is al best een eindje. We slapen vaak bij mij thuis samen en dat mag ik ook zelf weten van mijn ouders aangezien ik 17 ben. Mijn vriend en ik hebben de laatste keer 3 nachten achter elkaar geslapen bij mij en we hadden op de laatste ochtend een heftige ruzie. Ik heb hem geslagen omdat als ik verdrietig ben mijn verdriet omzet naar agressie. Alleen als ik te verdrietig ben niet altijd. Soms kan ik het gewoon niet inhouden hoe boos ik dan ben. Ik sloeg hem niet hard ofzo maar k trok t gw echt niet meer en ik weet dat ik fout ben daarvoor. We hebben het uitgepraat en alles goed gemaakt en hij wilt vanavond weer komen slapen. We hebben even samen weer tijd nodig om alles goed bij te praten en elkaar een knuffel te geven en het goed op te lossen. We willen gewoon samen tijd eventjes en wij denken dat dat alles fixt. Nu hebben mijn ouders de vorige keer deze ruzie meegekregen en zeggen nu dat hij vanavond niet mag komen slapen. Ik heb gezegd dat dat onzin is want t is mijn keuze maar ze blijven maar nee zeggen. En als ik t probeer uit te leggen worden ze nog bozer en schreeuwen ze. Iemand help me aub. Wat kan ik doen? 


1 reactie

Hoi Lynnxoxo,

Dat klinkt als een behoorlijk lastige situatie. Het is begrijpelijk dat je je vriend vanavond wilt laten langskomen om dingen op te lossen na jullie ruzie. Het lijkt erop dat er wat misverstanden zijn ontstaan tussen jou en je ouders, vooral omdat ze bezorgd zijn over wat er gebeurde tijdens jullie laatste ruzie.

Ik zou zelf een dagje alles even laten rusten en op zijn plekje laten vallen. Daarna lijkt het me verstandig om met je ouders aan tafel te zitten en alles nogmaals rustig te bespreken. Breng over dat je de zorgen van je ouders begrijpt maar toch graag weer zou willen dat je vriend weer mag blijven slapen.

 

Gr. HalloAppelsap

Reageer