Vraag

Vriendin wilt me na maanden nog niet vergeven. Moet ik opgeven?

  • 26 May 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

dus ik heb al een lange tijd ruzie met een vriendin. Kortgezegd ging het erover dat ik zei dat ik soms vond dat ik niet helemaal fijn werd behandeld door de vriendengroep en zij zei toen dat het maar gewoon grapjes waren en dat ik het niet zo persoonlijk moest nemen en dat ik toxic deed. Ik weet dat ik wat nare dingen heb gezegd en ik heb daar ook sorry voor gezegd, maar ze wilt me niet vergeven. Ik probeer heel veel moeite in deze relatie te steken om het weer te fixen, maar zij wilt geen moeite terug doen. Ik wil echt graag de relatie herstellen omdat ik altijd plezier had met haar. Ik heb zoveel goede, leuke en grappige herinneringen met haar, maar vaak denk ik dat ik gewoon moet opgeven omdat zij geen moeite meer wilt doen dus dan heeft het toch geen zin.

 

Wat moet ik nu doen? Niet opgeven en blijven proberen of de het laten gaan. 


3 reacties

Badge

Hey

ik heb eigenlijk maar 1 keer relatie gehad maar ik zou gewoon stoppen met moeite doen. Niet uitmaken nee maar gewoon stoppen en kijken wat je doet, als zij na een tijdje niks merkt dat er minder kontakt is en niks zegt erover dan vind ze je wss niet meer leuk maar zo ja dan ja, moet je zeggen dat ze meer moeite moet doen

ik Zou zo doen 

Reputatie 1
Badge +1

Klinkt mischien een beetje harteloos, maar ik heb dit al eerder meegemaakt en ik zeg dumpen die boel. Het feit dat jij iets zegt wat je dwars zit en zij vervolgens jouw niet gaat helpen maar aanvallen door je “toxic” te noemen zegt al genoeg. Een goede vriendschap werkt alleen als er van beide kanten moeite word gedaan voor de ander, en in dit geval doet zij dus geen moeite voor jou. Jij hebt het al een paar keer goed proberen te maken, en als zij dat niet wil accepteren, so be it, niet jouw probleem. Ik zou haar gewoon even links laten liggen en aanzien of zij ook nog iniatief gaat nemen om het weer goed te maken.

Heyy

 

Ik snap dat je je daar druk om maakt. Goed dat je tips zoekt!

 

Als ik het verhaal lees denk ik dat het de beste keuze is om het toch een beetje met rust te gaan laten. Jij wil heel graag weer een goede band krijgen met de vriendin, maar ze werkt niet mee. Je put nu veel energie in het herstellen van de band, maar zij put helemaal geen energie in een herstel.  Ik denk dat je je nu beter op andere vriendinnen kan gaan focussen. Ik zal even kijken of zij nog contact wilt want dan zal ze op een gegeven moment nog wel het initiatief nemen voor een gesprek.

 

Groetjes van mij!

Reageer