Vraag

vriendin vraagt te veel aandacht


Badge

hoi ik heb een vriendin voor bijna 5 maanden en ik weet niet wat ik moet doen. 

we hebben een hele lange tijd van dag tot nacht gepraat waardoor mijn cijfers erg omlaag zijn gegaan. Ik heb haar meerdere keren verteld dat ik moet studeren en dat ik een paar uurtjes niet kan appen, wat opzich geen probleem zou moeten zijn denk ik. Maar ze wordt altijd gelijk verdrietig en begint te huilen waardoor ik me slecht voel en dan stop ik met studeren. 

Gisteren heb ik met haar gepraat over dat ik even wat tijd voor mezelf nodig heb en dat ik haar in een paar dagen app want het word me even een beetje te veel. 
 

Nu appt ze me telkens dingen terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat ik even geen contact meer meer wil. Tuurlijk zeg ik nog wel elke ochtend en avond ‘slaaplekker I love you’ maar dat is niet genoeg voor haar. 
 

op dit moment blijft ze tik toks plaatsen met of ik nog van haar hou en of ik haar nog wel leuk vind ook al heb ik dat haar meerdere keren elke dag verteld. 
 

ik zou graag tips willen over hoe ik dit misschien kan stoppen want het word mij te veel.

 

 


4 reacties

In een serieuze relatie moet je elkaar ook ruimte kunnen geven. Jij geeft terecht aan dat je even je telefoon weglegt om te studeren. Dat zou geen probleem moeten zijn. Zij hoort die ruimte te geven. Maar helemaal geen contact lijkt me ook niet echt de bedoeling. Probeer wel gwn elke dag een beetje contact te houden. Je bent toch ook niet de hele dag aan huiswerk. Er zijn vast wel wat momenten dat je ff kunt appen of bellen. Maar wees bijvoorbeeld duidelijk naar dat je van, ik zeg maar wat,  3 tot 5 en van 7-9 je telefoon even weglegt omdat je aan school moet. Dan is het voor haar ook duidelijk. Als je om die voor en na die tijdsstippen gewoon contact met haar hebt, kan ze toch niet het gevoel hebben dat je haar ‘verwaarloosd’. 

 

Probeer haar gewoon uit te leggen dat je nog steeds van haar houdt, maar dat ze niet al je tijd kan opeisen. Er zijn ook andere belangrijke dingen als school en soms ook tijd voor jezelf. 

 

Als ze dit niet wilt begrijpen, moet je je denk ik afvragen of het wel een gezonde relatie is. Als zij niet kan inzien dat jij ook ruimte nodig hebt en dat ze je niet kan claimen, denkt ze gwn alleen maar aan zichzelf. Het is dan aan jou om in te bepalen of dat gaat werken.

Mijn vriendje heeft het ook wel eens druk. Ja, dat is jammer maar wel gwn prima, weet je. Ik heb het ook wel eens druk met school, dat weet hij ook. We snappen elkaar wat dat betreft dus best goed. We geven elkaar de ruimte als dat nodig is en houden daarnaast gwn zoveel mogelijk contact.

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Dankjewel ik zal het proberen :)

Ik zou denken om het uit te gaan maken als ze je persoonlijke tijd niet kan respecteren.

Reputatie 4
Badge +1

Hey :)

Ik snap heel goed dat je niet weet wat je moet doen. Sommige mensen kunnen niet afstand nemen van iemand. Dit kan komen doordat ze misschien niemand anders heeft of bang is dat je haar niet leuk vind. Ik denk dat het een beetje onzekerheid is, maar dit is natuurlijk niet goed voor je. Als je het niet meer trekt zou ik afstand nemen / uit maken. Zoals @Nietveeltezeggen zegt, je moet elkaar de ruimte kunnen geven en gunnen. School is belangrijk en daar zou je ook aan moeten kunnen werken zonder dat zij er zo over gaat doen. Ik zou zeggen bespreek met haar dat je echt soms aan school moet werken en andere dingen moet doen dan met haar praten/bellen/afspreken. Als ze dit niet accepteert denk ik dat je het echt moet uitmaken. Succes! 

Met vriendelijke groet, C0cootje

Reageer