Vraag

Vriendin slachtoffer van seksueel misbruik



Toon eerste bericht

28 reacties

Erg dapper van je vriendin, dat ze hulp wil zoeken. Echt sterk van haar. Ook mooi van je ouders om haar op te willen vangen tot ze verder kan. 

 

Naar mijn vermoeden zou elke organisatie/politieagent discreet omgaan met situaties als deze. Echter vermoed ik dat de linkjes die M en Ms hierboven plaatste, in zijn eerste reactie in dit topic bijvoorbeeld, het nuttigst zullen zijn om eens door te nemen. Dat centrum voor seksueel geweld bijvoorbeeld; ga gerust eens na wat zij voor jullie kunnen doen. 

 

Gr. Kenshin

Ze kan altijd kontakt opnemen met een centrum voor slachtoffers en die regelen dan verder alles voor haar zo hoeft zij persoonlijk geen aangifte te doen omdat het centrum dat voor haar doet echter zijn de straffen dan waarschijnlijk wel zwaarder omwille dat er iemand anders aangifte doet en het dus vertoont dat ze angstig is en zo getraumatiseerd dat ze zelf niet durft uit schrik voor verdere reacties maar je mag om het even melden wat je wil bij de politie zij legde de eed af van wat er op het bureau gezegd wordt op het bureau blijft & niet dat ze het aan Jan en alleman hun neus gaan hangen 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi, ik ben nieuw hier, dus sorry al ik iets fout doe.

Ik zal mijn probleem even uitleggen,

Ik heb nu ongeveer een half jaar een hele lieve vriendin. Ze betekent echt alles voor me en ik houd heel veel van haar.

Maar nu heeft ze me afgelopen week verteld dat ze misbruikt wordt door haar vader…. Ze wordt verkracht door hem. Ik ben hier enorm van geschrokken en ik ben echt ontzettend kwaad op haar vader.

Ik wil haar heel graag helpen, maar ze wilt hier geen hulp voor zoeken, omdat ze bang is voor haar vader, wat ik begrijp. Hierdoor wordt het alleen wel lastig om haar te helpen.

Ik probeer haar zoveel mogelijk bij me te houden, maar dit is natuurlijk niet altijd mogelijk. 

Ik maak me super veel zorgen om haar en ik wil haar heel graag helpen.

Wat kan ik het beste doen? 

 

Alvast bedankt :)

Jort

 

bel 112

Reageer