Vraag

Vriendin is boos wanneer ik in de pauze bij anderen sta

  • 20 April 2024
  • 2 reacties
  • 24 Bekeken

Hallo iedereen, 

 

Ik heb 2 beste vriendinnen op school maar ik zit niet met hen in de klas en nu heb ik ook een andere vriendin in mijn klas. En soms in de pauze sta ik ook bij haar en nog wat andere meisjes en dan is 1 van mijn vriendinnen boos omdat ik bij hen sta. Nu weet ik niet wat ik moet doen want ik sta heel graag bij hen maar mijn ene vriendin is dan altijd boos en dat vind ik dan ook niet leuk. Maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik gewoon van mijn eigen vriendin niet bij andere meisjes mag staan. Wat moet ik nu doen?

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Misschien moet je dan voor jezelf opkomen en haar maar eens zeggen dat jij dit toch echt zelf mag weten. En dat het niks te maken heeft met haar achterstellen of voortrekken.  Je mag zelf kiezen met wie je praat en met wie je een leuke tijd wilt hebben toch 🙂 is zij wel een goede vriendin als ze jou dingen verplicht of wil verbieden? Je mag dat best zeggen hoor. Dat kun je eerst heel vriendelijk proberen maar als zij raar reageert heb jij best recht om een beetje boos te zijn. Gelukkig vinden de andere meisjes het wel leuk dat jij bij hun staat.  Maak het maar duidelijk aan haar hoor! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 2
Badge

Het is oké om ook met anderen om te gaan. Ik denk dat je dat ook aan hen moet uitleggen. Je zou een afspraak kunnen maken zo van 'deze dag wil ik graag met hen kletsen, maar die dag daarna met jullie', zolang dat ook werkt voor jou. Je moet je niet schuldig voelen omdat je ook andere vriendinnen hebt. 

Wat je ook doet, onthoud dat jij niks aan haar verschuldigd ben en dat je om mag gaan met wie je wilt.

Ik hoop dat dit helpt? <3

Reageer