Vraag

Vriendin die we niet mogen

  • 9 March 2024
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyhey,

 

Sinds dit jaar zit ik op een nieuwe school en het bevalt me prima. Ik bedoel, school blijft natuurlijk wel school. Ik heb een zit inmiddels in een meidengroepje van 8 meiden (ja echt heel veel i know haha). Ik ben de 8e.

Een paar weken terug hadden we op school gala en toen kwam er een meisje die we allemaal niet kennen naar ons toen om te vragen of ze met ons mocht optrekken die avond. Wij vonden het allemaal wel prima enzo, en dachten er niet te veel bij.

Sinds afgelopen maandag (04/03/2024) kwam ze ineens in de pauze bij ons zitten en probeerde met iedereen een gesprek te starten. Deze hele week is ze bij ons komen zitten, en ze denkt inmiddels dat ze er echt helemaal bij hoort. We mogen haar allemaal echt niet maar durfen niet te zeggen dat we haar verschrikkelijk irritant vinden en dat ze weg moet gaan. Heeft iemand tips?

De enige manier om niet met haar te hoeven praten is door oordopjes in te doen en de hele pauze naar je telefoon te staren. we zitten in een groepsapp (die hadden we al) en daar appen mijn vriendinnen dus elke pauze in om zo maar te commernuceren.

Ik heb dat 1 dag gedaan tot ik besefde dat dat best wel pestgedrag is. Ik heb ze er wel mee geconfronteerd maar ze doen liever aan pesten dan dat ze zeggen dat ze weg moet. Ze komt ZOIEZO weer bij ons zitten maandag en niemand wil dat. Heeft iemand tips? 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey,  mag ik beginnen met vragen waarom je haar eigenlijk er niet bij wilt? Doet ze iets ergs of gemeens? Dus, waarom mogen jullie haar niet? En wat vind jij zelf van haar? Misschien is ze wel gewoon aardig en wil ze vriendelijk zijn en nieuwe vrienden maken. Heb je al eens apart met haar gepraat, wie ze eig is en wat voor hobbys ze bv heeft? Probeer eens na te gaan waarom jij zelf haar niet wilt kennen en er bij wilt hebben. Kan best zijn dat ze heel leuk en gezellig is en dat jij haar best mag. En als ze echt gemeen of vals is of doet, wordt het een ander verhaal natuurlijk.  Maar zoals ik je verhaal lees probeert een meisje gewoon nieuwe mensen te leren kennen en misschien kun je haar een kans geven. En het is daarbij het belangrijkste wat jij zelf van haar vind. Veel belangrijker dan wat 'je groepje' vind 😉🙂. 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 4
Badge +2

Hey tover01, 

Thx voor je reactie! Ik mag haar ook niet eig, we hebben dit in ons groepje ook echt allemaal besloten om een voor een na te gaan wie haar wel en wie haar niet mogen. het kwam uit op 8/0. Ze heeft idd niet echt veel vrienden, maar ze vraagt ook niet aan ons of ze erbij mag horen ofzo. Ik bedoel ik wil nieuwe vrienden maken, daar heb ik echt niks tegen. Ik vind het ook wel dapper dat ze gewoon durft om op ons af te stappen tho. Maar ik mag haar gewoon echt niet. Het is niet dat ze iets gemeens doet ofzo maar ja beetje lastig uitleggen ofzo maar er zijn in je leven gewoon mensen die je niet mag. 

Reputatie 7
Badge +17

Tja, ik snap dat je niet met iedereen vrienden kunt zijn, maar het is wel jammer dat jullie ‘zomaar’ besluiten dat je iemand niet mag, zonder echte reden. Iemand hoeft toch ook geen toestemming te vragen om vrienden met je te maken?  Ik ben het eens met @Tover01  Je zou ook een beetje de moeite kunnen doen om haar beter te leren kennen.  En denk er eens over na hoe jij je zou voelen als je,  een misschien best wel grote, stap hebt genomen om vrienden proberen te maken en dat je dan zo wordt afgewezen.

Ik bedoel dit niet lullig maar jullie komen niet echt als een heel aardig groepje over zo, terwijl dat misschien helemaal niet jullie bedoeling is.

Maar goed, wat kun je het beste doen. Sws stoppen met dat ‘pestgedrag’ zoals je zegt en eerlijk tegen haar zijn als je haar er echt niet bij wilt hebben. Je kan het echt niet maken om haar zo aan het lijntje te houden. Het is goed dat je dat zelf ook ziet.

Reageer