Skip to main content

Hoi,

ik ben zelf 13 en ken een meid van 19 ze is aardig en heel knap. Ze mocht haar ouders als niet maar nu is ze ook uit huis gezet. Ik werk samen met haar op de plaatselijke Manege/pension stal. Ze woont nu bij de eigenaren daar van en dat is helemaal oké. Alleen wil ik haar zo graag helpen maar ik weet niet hoe. Ik ben misschien ook wel verliefd maar dat probeer ik uit m’n hoofd te zetten door het leeftijds verschil. Ik vind haar zo leuk! Wat moet ik doen?😩 

Hoi

In principe kan een jongedame van negentien hoogstwaarschijnlijk goed voor zichzelf zorgen. Daarbij zijn er organisaties die haar kunnen helpen. Vermoedelijk zal ze contact opnemen met zo’n organisatie, of gaat ze op haar eentje de situatie aanpakken. Ik denk niet dat ze verwacht dat jij haar daar intensief mee helpt. 

Als je dit meisje graag helpt, zou je haar kunnen steunen. Probeer regelmatig te vragen hoe het met haar gaat, probeer haar op moeilijke momenten te troosten en op te beuren, enzovoort. Het is alvast goed dat ze bij de eigenaren van de manege terecht kan. Daar kan ze vast veilig verblijven. 

Rond je dertiende is een leeftijdsverschil van zo’n zes jaar inderdaad groot. Een relatie tussen jullie beiden zou ik dan ook niet aanraden. Wel zou je een goede vriendschappelijke band kunnen aangaan met haar, waar ze vast veel steun uit haalt. 

Gr. Kenshin

Thanks!

Reageer