Vraag

Vrienden worden


  • Anonymous
  • 0 reacties

***DRINGEND***

Hey!

Ik ben 2 weken geleden op kamp gegaan. Het was een acteerkamp waar ik voor de 4e keer heen ben gegaan. Maar vanaf het 1e kamp is er al iemand waarmee ik heel graag vrienden mee wil worden, maar dan ook echt heel graag! Ik noem haar voor nu maar even Noami (niet haar echte naam trouwens). Maar in die 4 kampen heb ik nog nooit echt tegen haar gepraat, maar nu blijkt dit dus waarschijnlijk haar laatste jaar te zijn.. Er is een kans dat ze volgend jaar toch nog een jaartje mag komen, maar dat is niet zeker. En het is ook nog niet zeker of er dit jaar weer een kampreunie is, dus misschien zie ik haar nooit meer.. 

Ik heb al meerdere keren een DM naar haar gestuurd in de hoop dat er een gesprek uit voort kwam. Ze heeft wel gereageerd, maar er is dus nooit een gesprek geweest. 

Nu was ik benieuwd, wat zouden jullie doen en hebben jullie tips of ideeen hoe ik met haar in contact kan komen? 

 

Groetjes Beauuutje

(I know, niet het beste subforum, maar ik zag niets waar die anders in zou passen)


23 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey! 

Ik ben super antisociaal, dus verwacht er niet zo veel van. 

Ik denk dat je jaar het beste kunt vragen of ze een keer iets met je wilt doen. Als ze niet reageert, of niet aardig, zou ik het laten liggen. 

Ik weet van mezelf dat het lastig is om een gesprek te beginnen. Succes! 

Hoe weet je eigenlijk dat ze aardig is? Zo te horen ken je die Naomi nog niet zo goed. 

Liefs, F

Hey!

Ik ben ook heel antisociaal, dus alles helpt!

Ik wil heel graag eerst gewoon een goed gesprek, maar dan moet ik nog even denken waarover. Ik heb al wel gemerkt dat ze heel traag reageerd, dus dat is wel een dingetje. 

 

Ik weet, tenminste, denk dat ze heel aardig is door hoeze doet tegen haar vrienden. Ja ik weet het, ik ben echt een stalker, maar ik heb dit jaar haar een beetje ‘in de gaten gehouden’. 

Beauuutje

Hey Beauuutje

 

Als je Noami graag beter zou leren kennen, zou je over jullie gemeenschappelijke interesses kunnen beginnen. Jullie zaten beide op acteerkamp, wat me doet vermoeden dat jullie beiden wel van podiumkunsten houden. Begin daar dus gerust over. Vraag haar bijvoorbeeld wie haar favoriete artiest is, of naar wie ze opkijkt. Daar praat ze misschien wel over door, waardoor een gesprek kan ontstaan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey Kenshin!

Ja, dat zou wel kunnen.

Ik dacht er vanacht ook aan om te vragen om een keertje te bellen, al weet ik niet of dat het allerbeste idee is. Ik kwam daarop omdat ik ziet zo zwart op wit wil hebben staan dat ik al 4 jaar lang vrienden met haar wil zijn en ik heb ook geen zin om iedere keer heel lang te moeten wachten op antwoord als we echt een gesprek hebben. De laatste keer heeft het ongeveer 9 uur geduurd maar ze was al wel meerdere keren online gekomen..

Denken jullie dat het een goed idee is om binnenkort een keertje te vragen om te bellen?

Beauuutje

Hi Beauuutje

 

Heb je al eens met dit meisje gepraat? Als je haar al een beetje kent kan bellen volgens mij wel, maar als je haar nauwelijks kent, is bellen misschien een stapje te snel, en begin je in mijn ogen beter met eerst wat chatten :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey!

Ik heb nog nooit echt met haar gepraat. Ik zat er ook aan te denken toen ik het stuurde dat het beter is om eerst een beetje met haar te praten. Ik denk inderdaad dat dat een betere optie is. Maar dan moet ik nog even eerst een onderwerp bedenken waar ik zelf goed over kan praten met mensen. 

Beauuutje

Hmm ja, als je haar nog nauwelijks gesproken hebt, lijkt eerst even chatten me een beter idee. Van mezelf weet ik dat ik vrij verrast zou zijn, moest iemand die ik eigenlijk niet ken, plots vragen om te bellen. 

 

Is iets rond acteren een idee voor een onderwerp?

 

Gr. Kenshin

Ja, als iemand plots wil bellen is dat inderdaad een beetje raar.

Ik heb al wel een keertje gevraagt waar ze haar acteeropleiding doet, maar daar is geen gesprek uit gekomen, had ik ook niet verwacht. Ik heb ook een keertje gevraagt hoe het gaat, daarna vroeg ze wel aan mij of ik volgend jaar nog een keer op kamp ga en toen zei ze dat we elkaar misschien volgend jaar weer zien. 

Ik zit er nu aan te denken om te vragen (voor als er een reuni komt) te vragen of ze ook komt. Of is dat een te directe vraag?

Vragen of ze ook naar de reünie komt lijkt me een prima vraag :slight_smile:  

 

Gr. Kenshin

Dan ga ik dat denk ik vragen!

Ik heb haar net een Dm gestuurd, ze heeft ook al gereageerd, binnen 10 minuten al! Ze komt ook naar de kampreunie als die is. Alleen nu weet ik niet hoe ik het gesprek verder kan laten gaan. Iemand tips??

Beauuutje

 

Misschien dat iets eenvoudigs als ‘Hoe is je vakantie tot nu toe?’ al voldoende is om een gesprek te doen ontstaan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Oh, ja heel slim! Dat ik daar niet aan heb gedacht!

Ik heb even met haar gepraat, ze wil het contact stoppen. Ze vroeg watvoor contact ik wilde, ik zei gewoon als vrienden. Daarna zei ze: ik vind je heel liief maar ik heb een vriendin en ik zie je niet op die manier dus het lijkt me beter als we dit contact stoppen. Volgensmij denkt ze dat ik bedoelde als relatie 😭 Ik wil het haar wel vragen, maar ik weet niet hoe

Oei, een misverstandje. Dit meisje dacht dat je haar op een relationele manier zag zitten, terwijl jij enkel op zoek was naar vriendschap. Heb je dit al kunnen aangeven bij haar; dat je enkel uit was op vriendschap?

 

Oh ja trouwens; morgen word ik negentien, en moet ik bijgevolg van het forum af. Dan zal ik dus niet meer kunnen reageren hier. Dan weet je dat alvast :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Ik had gevraagd op welke manier zij wel contact zou willen hebben. Ze wil gerust af en toe een keertje reageren, maar vrienden worden vind ze nu een beetje ongepast. Ze vind het het leeftijdsverschil op dit moment iets te groot omdat we nu allebei in andere fases zitten (zij is 18, ik 14 (binnen 20 dagen 15)). Ze zei wel dat ze later misschien wel vrienden wil worden, dus het is niet zo dat ze helemaal geen vrienden wil zijn.

Ach ja, kan gebeuren. Jammer dan, dat er voor nu nog even geen vriendschap in zit. Ik denk echter niet dat jij dit persoonlijk hoeft te nemen; volgens mij ben jij een heel gezellig en tof persoon. Onthoud dat maar :slight_smile:

 

En wie weet worden jullie later nog wel bevriend :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Ah, bedankt! Ik hoop wel dat we later vrienden worden! Ik snap opzich ook wel wat ze bedoeld. Ook al vind ik zelf ongeveer 3,5  jaar verschil niet erg, er zijn natuurlijk ook mensen die dat wat minder fijn vinden. Ik heb het alleen net getroffen dat ik dan juist met haar vrienden wil worden, maar dat maakt niet uit. Ze zei wel dat ze mij heel aardig vind en later misschien wel vrienden wil worden. Dus het gaat wel goed komen.

Dan gaat mijn zoektocht naar vrienden gewoon nog even verder :joy::sweat_smile:

Beauuutje

Goed dat je de moed niet laat zakken :slight_smile:  Hopelijk ontmoet je snel iemand waar je vriendschap mee kan sluiten. 

 

Gr. Kenshin

Ik ben nu dus echt heel blij dat ze dat gisteren heeft gezegt. Maar moet ik dit ook tegen haar zeggen? En als ik het dan ga zeggen, zal ik het dan via insta doen of als ik haar weer zie?

Beauuutje

Hi

 

Zelf zou ik nu niet meer reageren, er zit een dag tussen en misschien heeft zij dit al afgesloten.

Misschien al zie je haar op de reunie dat je dan even met haar kan praten?

Het hoeven natuurlijk nooit diepgaande gesprekken te zijn

 

Zorg er ook voor dat je niet te opdringerig word, forceer geen gesprek maar laat het zo "natuurlijk" mogelijk worden

Ik ben sowieso niet van plan om komende tijd wat te sturen, behalve als zei wat stuurt natuurlijk! Ik denk dat ik op de reunie nog even naar haar toe ga en verder niets probeer te sturen. Zij wil nu geen vrienden zijn en dan moet ik dit gewoon afsluiten, er zullen vast nog wel meer mensen komen waarmee ik graag vrienden wil worden. 

Beauuutje

Precies, thats the spirit girl

Reageer