vrienden

  • 9 February 2021
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Badge

hallo allemaal,

 

ik ben alisha. ik ben 16 jaar oud en ik hou van zeilen en tekenen.  op het moment weet ik niet echt wat er met me aan de hand is. er zijn namelijk zo veel dingen gebeurd de laatste tijd dat het gewoon weg te lang  is om te typen.  ik heb nu zon 5 a 6 jaar depressie er op zitten maar natuurlijk zit  ik daar nu nog in. mijn verhaal : ik heb veel aan automutilatie en suisidale dingen gedaan maar dan na 4 a 5 jaar loop je nog op de wereld rond en weet je eigenlijk niet wat je er echt mee moet zoiets als wat doe ik hier ? is het de moeite wel? en zo maar door. ik zit nu uiteindelijk bij een psycholoog maar ik lieg tegen haar over hoe ik me bv echt voel. ik weet vaak niet bepaald wat ik daar nu werkelijk mee wil bereiken enz.. ik ben nu voor 13 jaar een pleegkind bijna. en ik heb het erg moeilijk met mijn leven en familie. zo heb ik mijn vader u al 5 jaar niet gezien en kwam hem laatst plots tegen. ik heb 2 weken op dinsdag een helft van een postzegel lsd gedaan. nu praat mijn pleegvader niet meer tegen me en mijn moeder doet wel een soort van normaal. mijn vrienden op school lijken mijn vrienden ineens niet meer omdat ze me negeren en achter mijn rug om over mij praten.  zie ik het leven niet meer zitten? ja ,zet ik door ? ja. houd ik dit nog allemaal lang vol nee….  

heeft er toevallig misschien raad voor me 

 

gr

alisha


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Heey @alisha ,

Wat lastig allemaal.

Je vroeg om raad. Wat mij het eerste opviel in je verhaal is dat je liegt tegen je psycholoog. Wat maakt dat je dit doet? Zij kan jou helpen. Dat is dan ook de raad die ik je kan geven, praat met je psycholoog over hoe je je echt voelt, wat er in je omgaat en wat er met je is. Dit zal misschien moeilijk zijn maar zal je op de lange termijn echt kunnen helpen. Daarnaast is het ook een idee om met je pleegouders te praten. Een goed gesprek kan opluchten en duidelijkheid brengen. 

Je doet het goed! Het is misschien lastig maar je bent wel echt een doorzetter hoe ik het zo lees. You’re worth it. Ik ben trots op je!

Ik hoop dat je er wat aan hebt. En ik wens je veel sterkte en succes.

 

joeeeeee

Reageer