Vraag

Vriend wil niet met me over zijn problemen praten

  • 16 December 2021
  • 0 reacties
  • 29 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

TW: Spraak over zelfmoord + zelfbeschadiging!

Hoi! Ik heb sinds een paar maanden een vriendje en ik hou ontzettend veel van hem.  Ik kende hem van tevoren al best lang. Het ding is dat hij het mentaal erg moeilijk heeft. Hij heeft duidelijke signalen laten zien dat hij suicidaal is en hij verwondt zichzelf regelmatig. De laatste weken geeft hij erg kortaf antwoord en wordt hij erg snel geirriteerd. Iedere keer als ik er over met hem wilde praten gaf hij kortaf antwoord en zei hij dat hij oke was. 

3 dagen geleden was ik er helemaal klaar mee en ik zei tegen hem dat hij nou echt eerlijk moest zijn en mij moest vertellen hoe het echt met hem ging. Al die weken van frustratie gingen er uit. En alweer gaf hij kortaf antwoord, hij zei dat hij oke was en dat ik moest ophouden met me zo bezord maken over hem. Ik werd daarna boos op hem, omdat ik niet begreep waarom hij me niet vertrouwde en waarom hij niet gewoon eerlijk was. Want ik ben wel altijd eerlijk geweest en ik heb het altijd gezegd als ik me slechter voelde en zelfmoordneigingen had. Ik begrijp hem niet en ik ben ontzettend gefrustreerd. Wat het allemaal nog erger maakt is dat hij wel tegen onze beste vriend M  eerlijk is, hoewel ik M al veel langer ken dan mijn vriend hem kent! M heeft me verteld over de gesprekken die M en mijn vriend hebben, en daar zegt mijn vriend wel over hoe het echt met hem gaat! Dit frustreert me al helemaal. 

Mijn echte vraag is, hoe kan ik mijn vriend helpen en hoe kan ik er voor zorgen dat hij me genoeg vertrouwt om eerlijk te zijn over zijn gedachten en gevoelens?  


0 reacties

Geen reactie

Reageer