Skip to main content

Vriend mag mij niet??

• July 17, 2026
  • 0 reacties
  • 19 Bekeken

Ik ben nu al bijna 3 jaar bevriend met een jongen die ik van theater ken, ik vind hem heel aardig en vind het ook erg gezellig om met hem om te gaan, maar ik krijg soms het gevoel dat hij mij niet mag. 

Ik was vorige week jarig, en vlak daarvoor was een andere vriendin van ons jarig. Ik had hem geappt wanneer die vriendin jarig was zodat hij haar kon feliciteren, daarna vroeg hij mij wanneer ik ook alweer jarig was zodat hij dat in zijn kalender kon zetten. Ik vond het niet erg dat hij het vergeten was, want ik was ook vergeten wanneer hij jarig was, en moest dat aan iemand anders vragen. Ik vond het allang fijn dat hij het belangrijk genoeg vond om te vragen. 

Nu was ik dus jarig, en hij heeft me niet gefeliciteerd. Het zou natuurlijk kunnen dat hij het gewoon vergeten is, maar ik vind het dan zo raar dat hij het wel gevraagd heeft maar het dan of vergeten is, of vergeten is me te appen. Ik heb sowieso soms een beetje het gevoel dat hij vergeet dat ik besta als we elkaar langer dan een week niet zien/spreken, en als ik af wil spreken moet ik altijd dat initiatief nemen. Hij heeft best wel veel vrienden, en 1 daarvan komt volgend jaar ook bij ons in de theaterproductie, en ik ben bang dat hij dan niet meer met mij om wilt gaan. Ik heb zelf niet zo veel vrienden, ik heb hem, 1 hele goede vriendin en wat mensen die ik wel ken van school en theater maar waar ik niet zo super veel mee praat. Het is dus niet alsof ik ook veel met andere mensen bezig ben. Ik zou hem hierover kunnen appen maar ik denk dat ik dan meteen heel dramatisch overkom, hij is best wel nuchter en rustig en heeft het waarschijnlijk niet eens door. Ik ben een best wel emotioneel persoon en ik heb hem al eerder paragrafen geappt omdat ik teveel nadacht over kleine dingen, en hij gaf dan altijd aan het niet doorgehad te hebben. Hij doet het vast niet expres en ik ben waarschijnlijk gewoon paranoïde maar ik wilde even m'n hart luchten, en ik vroeg me af of andere mensen ook weleens zoiets hebben meegemaakt. Ik heb ook autisme, dus ik voel me soms een beetje geïsoleerd van mijn leeftijdsgenoten en heb ook best wel veel moeite met vrienden maken.