Vraag

Vriend kwijt

  • 12 April 2020
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal ik zoi graag wat advies willen vorig jaar ben ik een vriend van me een soort van kwijt geraakt. We waren het jaar daarvoor super goede vrienden. Maar sinds er vorig jaar een e-boy bij ons op school kwam zette hij ons een beetje aan de kant we waren nog wel bevriend maar de e-boy was nu ook wel belangrijk. Hij is toen gaan blowen en roken. En zijn kleding swapte ook van gwn normaal in een keer naar e-boy. Later is hij ook drugs gaan gebruiken zoals xtc. En k ben hem nu helemaal kwijt hij heeft ons volledig achtergelaten. Hij gaat nu niet meer met de e-boy om zijn kleding is niet meer e-boy maar ook niet zoals eerst. Hij rookt en blowt nog steeds en hij doet nog steeds alsof we nooit zijn vrienden zijn geweest dit doet me erg pijn. K heb hem al is anoniem proberen te vertellen dat ik hem mis en dat hij zichzelf op een slechte manier heeft veranderd. Hij zegt zelf dat hij nooit is veranderd en altijd al zo is geweest en dat hij nu goede vrienden heeft. Maar ik weet met wie hij omgaat en dat zijn niet de beste. Ik wil hem graag terug normaal. Maar k wil het ook niet vertellen. Want toen ik het anoniem deed werd hij boos omdat ik volgens hem onzin praatte. Ik heb wel nog filmpjes van ons groepje maar ik weet niet of dat raar is om ineens te sturen. Dat gaat natuurlijk heel raar over komen. Ik heb hem nu al op snapchat benaderd door streaks te vragen en nu ook gevraagd hoe het met m gaat enz maar hij zei normaal nu is het gesprek stil maar k weet dus niet hoe ik hem weer terug zou kunnen krijgen.


5 reacties

Oh nog iets ik ben gay en k heb tijdje ook gedacht dat hij gay was hij deed heel erg van die typische gay trekjes en hij deed een keer een handkusje naar me want hij dacht dat k niks doorhad. Dus dat ook nog.

Hey Jayonymous

 

Wat jammer dat je vriendschap met deze jongen verwaterd is. Niet fijn is dat; echter vrij normaal. Je evolueert als persoon, en met gevolg vind je andere personen interessant. Da’s niet prettig voor degene die achtergelaten wordt in de vriendschap, maar het is deel van het leven. Je kan weliswaar altijd proberen om de vriendschap weer aan te wakkeren. 

 

Goed dat je deze jongen nog wat berichtjes gestuurd hebt. Denk je hem eens mee te durven vragen om bv. te gaan sporten? Je zou kunnen zeggen dat je een looppartner zoekt om in het park te gaan hardlopen, en dat je hem daar de perfecte kandidaat voor vindt. 

 

Gr. Kenshin

Hey Jayonymous

 

Wat jammer dat je vriendschap met deze jongen verwaterd is. Niet fijn is dat; echter vrij normaal. Je evolueert als persoon, en met gevolg vind je andere personen interessant. Da’s niet prettig voor degene die achtergelaten wordt in de vriendschap, maar het is deel van het leven. Je kan weliswaar altijd proberen om de vriendschap weer aan te wakkeren. 

 

Goed dat je deze jongen nog wat berichtjes gestuurd hebt. Denk je hem eens mee te durven vragen om bv. te gaan sporten? Je zou kunnen zeggen dat je een looppartner zoekt om in het park te gaan hardlopen, en dat je hem daar de perfecte kandidaat voor vindt. 

 

Gr. Kenshin

Ja t is beetje raar als k hem dat ga vragen vriendschap kan misschien wel beter worden ofz maar weet niet hoe k dan gesprek kan beginnen aangezien hij qua interesses is veranderd hij met veel dingen scheld blowt xtc rookt enz. En sporten gaat m niet worden want k sport niet

Ja soms veranderen mensen, en hij is kennelijk nu tevreden met zichzelf. Dat is heel naar voor je, je bent je vriend kwijt geraakt. Ik zou niet teveel moeite doen om hem terug te krijgen, probeer te accepteren dat jullie uit elkaar zijn gegroeid, en ga zelf ook opzoek naar nieuwe vrienden, of investeer je tijd en liefde in je andere vrienden. Jouw oude vriend heeft nu ook andere interesses, zeg je, blowen en roken. Ik denk dat jullie nooit meer de oude vriendschap terug zullen krijgen, wat natuurlijk jammer is. MAar bedenk dat er nog heel veel leuke, aardige, toffe mensen op je pad zullen komen, waarmee je hele goede hechte vriendschappen zal sluiten. Over een paar jaar ben je van de middelbare school af, en dan ga je andere vrienden maken op het mbo/hbo/uni of op je werk. Het komt goed man, veel succes

Ja klopt maar hij zegt dat hij zichzelf prima vind zo maar dat komt door al zijn gebruik daardoor is hij veranderd

Reageer