Skip to main content

Hoi ik ben een jongen van 14 en ik vraag me af of ik bi ben want ik heb weleens verliefd geweest op een meisje maar dat was basisschool dus niet echt serieus maar op de middelbare school was ik ook een tijdje heel erg verliefd op een jongen dus ik vraag me toch af of ik bi ben en hoe moet ik het aan me ouders en vrienden en plus mijn klas hebben veel mensen met strenge geloven die ook tegen homo's zijn

Hey, je hoeft niet overal meteen een label aan vast te plakken. Als jij denkt dat je meisjes en jongens leuk vindt, dan kan je inderdaad zeggen dat je bi bent. Ik weet niet of je een beetje weet hoe je ouders erin staan, maar als je weet dat ze het niet erg vinden kan je het gewoon vertellen. Bij je vrienden is dat net zo. En als je vrienden je niet supporten, dan zijn het geen echte vrienden. Daarbij is het ook niet verplicht om het meteen tegen je klas te vertellen. Als je dit wel wilt kan je misschien eventueel met je mentor erover praten. Samen kijken naar wat misschien de juiste aanpak is.

Ja, je zou bi kunnen zijn maar dat is iets waar je zelf achter moet komen. Ik zou me niet te druk maken om labeltjes en gewoon lekker je leven leiden.

Het aan anderen vertellen moet je pas doen wanneer jij daar klaar voor bent. Als je denkt dat je ouders daar echt slecht op gaan reageren is het niet erg om nog even te wachten tot je bijvoorbeeld het huis uit bent/op kamers zit of wat dan ook.

Reageer