Skip to main content

Heyy,  ik ben een meisje van 15 Jaar en ik ben voor de eerste keer verliefd. Maar ik weet niet wat ik moet. Ik kan aan niks anders denken dan aan hem. Ik wil het hem heel erg graag laten weten maar ik vindt het erg moeilijk om hem te laten weten dat ik hem leuk vindt.  Ik ben niet echt goed in mijn gevoelens uiten.  Ook voel ik kriebels in mij buik is dat normaal? Heeft iemand tips?

Zou iemand asjeblieft willen reageren? Ik zou het heel erg fijn vinden en waarderen!


Hey!

Wat leuk dat je verliefd bent! Ik als jongen weet natuurlijk niet hoe het is om als meisje de eerste stap te zetten maar ik denk al zonder iets van jullie situatie te weten dat je al een prima kans maakt, omdat het meestal andersom is zullen de meeste jongens het extra waarderen als jij de moeite neemt hun te vragen ipv andersom.

Zou je misschien nog iets meer kunnen vertellen over hoe jullie verhouding nu is? Dus contact, waar je hem van kent, hoe goed hij jou kent etc.

Groetjes Lucas 


Heyy Lucas,

Dankjewel voor je reactie. Ik vind het heel erg moeilijk hof ik hem moet laten merken dat ik hem leuk vindt, en hoe ik de eerste stap zet. Ik ken hem van school hij zit in mijn vriendengroep, ik zie hem elke pauze. En we fietsen vaak samen naar school of uit school naar huis. 
 

 


Oh dat is al een hele stap dat jullie elkaar dus al goed kennen. Ik denk dat je het beste een keer apart met hem kan afspreken, stel dat eens voor als je met hem naar huis fietst. Bijvoorbeeld voor het weekend, dan kan je het er dan met hem over hebben. Doen jullie wel eens wat leuks samen? Dan is het namelijk al helemaal makkelijk. Ik zou het rustig brengen en ook zelf kalm blijven, als je laat merken dat je er rustig onder blijft is hij dat namelijk ook. Je kan hem ook een brief(je) geven of iets anders wat je misschien zelf bedenkt! 


Heyy Lucas, 

 

bedankt voor je tips. Hoe kan ik het beste rustig en kalm brengen dat ik hem leuk vindt? Ik heb vandaag een domme actie gemaakt, waardoor hij boos op me is. En ik moet het hem echt zo snel mogelijk gaan vertellen dat ik hem leuk vindt voordat het nog erger wordt. Ook al vindt ik het echt moeilijk om te vertellen.


Wat is er verkeerd gegaan? Ik zou iets zeggen als: er is iets belangrijks dat ik je moet vertellen, zou ik je er even privé over kunnen spreken een keertje en dan spreek je met hem af. Of je vraagt natuurlijk eerst of hij iets leuks wil doen en dan vertel je het daar iets als: ik wil je dit al langer vertellen…

Hoe je rustig kan blijven is door jezelf te vertellen dat het wel goed komt en dat je bedenkt wat je ongeveer wil zeggen, een script schrijven geeft geen zin het is toch altijd iets anders maar ongeveer een plan hebben helpt wel altijd!

Nogmaals succes

Lucas


Reageer