Skip to main content

Heee,

Ik zit nu in de 3e van het vwo. Ik heb in de klas 2 vriendinnen. Eigenlijk hebben we het de afgelopen 2 jaar echt ontzettend leuk gehad! Maar sinds dit jaar werd ineens alles een beetje anders. Het begon heel gezellig en we gingen vaak samen afspreken.  Maar eigenlijk al na 2 weken merkte ik dat ze net wat meer met elkaar dan met mij hadden en dat is natuurlijk helemaal oké. Maar het wordt steeds meer en vaker dat ze me buitensluiten.  Als ze bijvoorbeeld gaan afspreken en ik vraag of ik mee mag zeggen ze dat ze dat niet willen, omdat we vaak genoeg iets samen doen, terwijl we dat juist nooit doen.

Ook liegen ze heel vaak tegen me, dan zeggen ze dat ze niet kunnen afspreken en gaan ze vervolgens samen. 

Maar ook bijvoorbeeld in de pauze, dan gaan ze samen naar elkaar appen, en dan telkens wegdraaien, zodat ik het niet kan zien.

Ook hebben ze me al een aantal keer een paar dagen of zelfs een keer een week genegeerd. 

Als we in tweetallen moeten werken, zit ik altijd alleen. Soms zelfs als een docent zegt met 3, willen ze alsnog maar met 2. Tijdens een opdracht met 3, riepen ze zelfs heel hard door de klas echt niet met mij te willen

Als ik dan een keer iets gemaakt hebt qua presentatie met iemand anders, gaan ze tegen me zeggen dat het echt heel lelijk en stom is wat ik doe en maak.

 

En nu is er dus echt iets heel vervelends gebeurt… 
Ik heb dus een vriendin, die woont helemaal aan de andere kant van Nederland. Ik bel en app heel veel met haar, ook over wat er op school gebeurt. Zij is zelf heel hard en wil ook telkens dingen tegen hun gaan zeggen.  Wij hebben het wachtwoord van elkaars acc op snap. Dit hebben we eigenlijk, omdat het gewoon wat handiger is omdat we zo ver weg wonen, dat we soms wat dingen kunnen kijken als je iets wilt laten zien ofzo. 
Ze is dus laatst al (op haar eigen account) naar een van de twee vriendinnen heel boos geworden. Ze kent haar niet, maar heeft haar snap opgezocht en is ze heel boos geworden. Ik vind het eigenlijk echt super lief dat ze dit doet voor me. Die vriendin heeft me toen gebeld, ze was eerst boos, maar toen ik uit had gelegd dat ik al meerdere keren had gezegd dat ze het echt niet mocht doen en toch deed vond ze het goed. We hebben zelfs wat dingen uitgepraat over dat ik het zo vervelend vond dat ze me zo negeerde. 

Ze snapte me eigenlijk ook wel en eigenlijk ging het deze hele week wel goed, tot vandaag. 

Ze gingen weer achter mijn rug om appen en als ik iets vroeg niet, of geïrriteerd reageren en gewoon zomaar weglopen in de pauze en niet terugkomen.

 

Dat heb ik dus ook aan die vriendin verteld. En die heeft toen dus via mijn account een middelvinger foto naar haar gestuurd. 

Ze belde me in paniek op, omdat die vriendin  er dus een screen van gemaakt had. Ik heb meteen een heel bericht gestuurd om het uit te leggen dat ik het niet was, maar die vriendin reageert  niet meer. 

Eigenlijk denk ik steeds vaker dat ik helemaal niet begrijp waarom ik nog zoveel moeite doe voor ze, maar als ik dat niet doe heb ik gewoon helemaal niemand meer in de klas.

Maar...

Ik weet dus nu gewoon echt niet wat ik moet doen… Met die foto van die middelvinger en gewoon sowieso met alles wat er gebeurt is.

 

Heel bedankt al voor het lezen! En hopelijk kan ik misschien iets uit de tips halen!

xx

 

Ohnee, wat vervelend voor je :(

Ik zal als ik eerlijk ben gewoon andere vriendinnen zoeken. Ik heb zelf namelijk liever geen vriendinnen als slechte vriendinnen. Of miss kun je naar een ander groepje meiden lopen? Ik snap dat het heel erg lastig is hoor, maar ik zal echt geen aandacht meer in die 2 meiden steken.

Misschien is er iemand uit je klas die ook een beetje alleen zit? Dan kun je daar misschien een x mee praten en als het klikt is het fijn en anders is het niet zo erg. Je kunt dan ook nog naar een groepje meiden lopen, er is altijd wel iemand uit je klas waar je wel goed mee zal kunnen. Stel dat het echt niks word zal je altijd nog kunnen vragen of je naar een andere klas mag.

Xx


Hey @anoniem.1,

Echt naar voor je zeg! Ik zou als ik jou was, hoewel het lastig kan zijn, andere vriendinnen zoeken. Want ze sluiten je alleen maar buiten, en geven jou of geen aandacht, of negatieve aandacht. Verder ben ik het ook helemaal eens met @Girl.anoniem.

Groetjes, Monkeyboy08


Hoi, Ben het helemaal eens met de mensen hierboven die vriendinnen zijn het niet waard om jou tijd en energie in te steken als ze zo doen. Probeer miss eens met andere mensen op te trekken en nieuwe vrienden te maken? 


Reageer