Skip to main content

Hoi, ik ben ADT, ( gedeelte van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit ) , ik ben een jongen van 14 jaar, ik ben half Nederlands en half Italiaans (spreek helaas geen Italiaans maar ik ben aan het leren) en heb autisme, asperger. Ik zit in de 2de klas HAVO/VWO.

Sinds het begin van dit schooljaar zit er bij mij in de klas een nieuw meisje, laten we haar even S noemen. S komt uit Italië en spreekt nog geen Nederlands dus we praten altijd Engels met haar, dat is voor mij geen probleem want ik spreek goed Engels.

Ik had tot drie weken geleden niet veel met haar gesproken. Drie weken geleden moesten we voor school met de metro en toen we op het metrostation waren stonden we even te praten, toen hoorde ik een aantal andere meiden uit de klas praten over een soort naam die een combinatie is van S haar naam en mijn naam (in het Engels een "couple name" maar weet ff niet hoe ik dat in het Nederlands zou moeten opschrijven), dit was niks nieuws omdat zo een soort naam al eens eerder was bedacht voor mij en een ander meisje uit de klas. In de metro gingen de meiden nog even door over die naam maar dat was het toen ook, zij weten volgens mij niet dat ik heb heb gehoord. Dinsdag stonden we met de hele klas voor het lokaal van Frans te wachten tot de les begon, toen zij S haar beste vriendin tegen mij: S heeft echt een grote crush op jou, het klonk als een grapje dus ik dacht er niet veel van, vrijdag stonden S en ik op de gang in school tijdens de pauze te praten en toen kwamen een aantal meiden uit de klas langs en die deden zo'n hartjes gebaar met hun handen waar S en ik tussen stonden en ze zeiden dat we er samen cute uit zien. Ik heb geen idee of het gewoon grapjes van de meiden zijn of dat S mij leuk vind en haar vriendinnen dat weten en dat op deze manier laten zien, ik vind haar wel best leuk en heb dus geen idee of zij dat ook vind.

Ik heb zelf vaak heel veel moeite met het leggen van sociale contacten en ben dus blij dat ik gewoon met S gezellig kan praten en wil dit niet verpesten door haar te vragen maar miss vind ze mij wel leuk..... Hebben jullie wat tips voor mij?

 

Alvast bedankt namens mij! 

Lacht ze veel om je en bloost ze vaak naar je enzo dan is ze namelijk verliefd op je 


Reageer