Vraag

vindt mn vriendje me nog wel leuk of niet

  • 2 February 2021
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Badge

Hoii

Ik heb nu 4 weken met een super leuke jongen, 

Alleen de afgelopen week hebben we helemaak niet meer afgesproken en praten we ook nog weinig, terwijl we eerst elke daf af spreekten en elke dag appten. Dit is allemaal gebeurt nadat een vriend hem had verteld dat ik mezelf snij en ben nu bang dat ie me niet meer leuk vindt. 

Heeft iemand een idee of tips??


1 reactie

Hee stellaiamthelife,

Wat vervelend om te horen dat je jezelf snijd en dat je twijfelt of je vriendje je nog leuk vind of niet. Gefeliciteerd trouwens met jullie relatie!

Het is voor ons lastig om aan te geven of jouw vriendje jou nog leuk vind. Wij kennen immers jou en je vriendje niet.

Wel is het vaak zo dat je in de eerste weken smoorverliefd bent en dan is alles nieuw en spannend. Logisch dat je dan veel contact hebt, het liefst wil je dan waarschijnlijk elke seconde bij hem zijn. Naarmate je langer verkering/relatie hebt zal dat iets meer afnemen. Dan keer je ook weer wat meer richting de rest van de buitenwereld.

Ik kan me wel voorstellen dat het anders is als je eerst heel veel contact hebt en nu bijna niet. Het lijkt me goed om dit aan te geven bij je vriendje. Vertel wat je ervan vind en kijk samen hoe je dit zou kunnen veranderen, zodat het voor beide leuk blijft.

Je kunt ook vragen of hij weet dat jij je snijd en wat hij ervan vind. Geef aan of je er wel/niet over wilt praten, dan weet hij ook waar hij aan toe is. Misschien vind hij het bijvoorbeeld wel lastig om ermee om te gaan en weet hij zich geen houding. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hij je gelijk niet meer leuk vind!

Groetjes,
Simply Me

(Ps. Er zijn heel veel alternatieven voor zelfbeschadiging. Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/ )

 

Reageer