Skip to main content
Vraag

Vindt hij me leuk en mag dit volgens religie?

• October 10, 2026
  • 0 reacties
  • 13 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Denken jullie dat hij een crush op mij heeft? En kan het verschil in religie een probleem zijn? (Ik geloof niet, maar ben ook geen atheïst)

Hey iedereen! Ik zou graag jullie eerlijke mening willen over een jongen, want ik weet niet goed of hij mij misschien leuk vindt of gewoon vriendelijk tegen mij is. Er zijn de laatste tijd een paar dingen gebeurd die mij aan het twijfelen brengen, en ik ben benieuwd hoe jullie die zouden interpreteren.

Om wat context te geven: we zijn allebei 15 jaar en zitten op dezelfde hotelschool. Ik zit op het internaat dat rechtstreeks verbonden is aan onze school, waardoor we elkaar regelmatig tegenkomen. We volgen onder andere praktijklessen restaurantbediening.

Ik zal mezelf Choco noemen en hem Suiteur.

Hoe het allemaal begon

Ongeveer twee weken geleden moesten we voor het eerst echt samenwerken tijdens een praktijkles zaalbediening. Ik was zijn suiteur. Dat is degene die de afgewerkte gerechten van de keuken naar de zaal brengt. Hij was de chef de rang, die verantwoordelijk was voor het dresseren en inzetten van de gerechten.

Met andere woorden: hij had een hogere functie dan ik binnen de zaalbrigade, en mijn taak was eerlijk gezegd behoorlijk vervelend. 😭

Hij begon mij voortdurend “suiteur” te noemen. Dat werd zo'n beetje mijn bijnaam bij hem. Deze week waren onze rollen omgedraaid en was hij de suiteur, waardoor ik hem op mijn beurt met die bijnaam begon te plagen.

Het was vooral wat plagen onder elkaar. Op dat moment dacht ik er eigenlijk niet veel bij.

De schooluitstap

Deze woensdag gingen we met onze klas op uitstap naar een brouwerij en een bedrijf dat frieten produceert.

Op de heenrit met de bus was ik enorm moe, omdat we om 7.30 uur moesten opstaan. Op een bepaald moment werd ik plots wakker doordat ik mensen onze namen samen hoorde roepen, zoiets als: “Choco EN Suiteueuur!”

Toen ik opkeek, zag ik dat Suiteur helemaal rood was geworden. Hij zakte vervolgens weg in zijn stoel. Ik deed gewoon mijn oortjes weer in en probeerde verder te slapen, want ik was nog altijd doodmoe. 😂

Ik begreep niet goed wat er aan de hand was en schonk er aanvankelijk weinig aandacht aan.

Tijdens de middagpauze raakte ik aan de praat met een van zijn vrienden. Die kende Suiteur al sinds het eerste middelbaar.

Tijdens ons gesprek vertelde hij dat Suiteur zich blijkbaar anders gedraagt wanneer ik in de buurt ben. Volgens hem wordt Suiteur rustiger en probeert hij zich meer in te houden, alsof hij niet wil dat ik hem raar vind. Hij zou ook een stuk vriendelijker zijn tegenover mij.

Zijn vriend zei vervolgens dat hij dacht dat Suiteur een crush op mij had.

Ik reageerde gewoon met iets als “Ah, oké” en ging verder met mijn dag. Ik wilde niet zomaar aannemen dat het waar was omdat één persoon dat dacht.

Op de terugrit vroeg een andere vriend van Suiteur mij of ik gevoelens had voor hem. Ik antwoordde nogal neutraal, omdat ik niet meteen wilde laten merken wat ik eventueel voelde. Ik zei gewoon: “Niet echt.”

Daarna ging hij verder met zijn vrienden praten.

De treinrit

Deze vrijdag zat ik op de trein en raakte ik aan de praat met iemand die in de buurt van Suiteur zat.

Op een bepaald moment vroeg ik of die persoon nog een schort nodig had voor een volgende praktijkles. Diegene zei dat het niet meer nodig was, maar ik bleef nog even staan om te babbelen.

Uiteindelijk vroeg ik of ik erbij mocht komen zitten. Er was niet echt genoeg plaats door de spullen van die persoon, en die zei dat de spullen niet verplaatst konden worden.

Suiteur begon echter meteen zijn eigen spullen op te ruimen, zodat ik naast hem kon zitten. Hij hield zelfs een oncomfortabele tas op zijn schoot om plaats voor mij te maken.

Ik merkte ook dat hij eerder foto's van mij had gemaakt als grapje toen ik verderop zat. Rond die periode voegde hij mij toe op Snapchat en begon hij mij berichtjes te sturen.

Toen ik naast hem zat, begonnen we te praten over vakantiewerk en foto's te bekijken van mensen die we kenden. We plaagden elkaar een beetje en moesten samen lachen.

In het begin voelde het wat ongemakkelijk. Toen ik met hem mee keek trok hij zijn hand naast me weg, Maar naarmate we verder praatten, leek hij zich meer op zijn gemak te voelen terwijl ik naast hem zat.

Het voelde alsof we geleidelijk wat losser werden bij elkaar.

Een persoonlijker gesprek

Tijdens diezelfde treinrit waren we met drie aan het praten en grappen maken. We hadden het over klasgenoten die elkaar niet mochten omdat de ene de andere pestte.

Toen vertelde Suiteur dat hij dit schooljaar al twee pestmeldingen had moeten doen, omdat mensen hem voortdurend beledigden met opmerkingen over zijn gewicht en zijn Turkse achtergrond.

Voor alle duidelijkheid: hij heeft een wat steviger postuur, maar persoonlijk zou ik hem niet als dik omschrijven.

Wat mij vooral opviel, was hoe emotioneel hij klonk toen hij erover vertelde. Zijn stem klonk bijna gebroken en het leek alsof de situatie hem echt raakte.

Ik vond het opvallend dat hij die kwetsbare kant van zichzelf durfde te tonen tijdens ons gesprek.

Ik weet natuurlijk niet of dat iets te maken heeft met zijn gevoelens voor mij. Misschien voelde hij zich gewoon comfortabel genoeg om erover te praten, of had hij op dat moment nood om zijn gevoelens te uiten.

Ik wil zijn kwetsbaarheid in ieder geval niet zomaar interpreteren als romantische interesse.

Kan ons verschil in religie een probleem zijn?

Er is nog iets waarover ik me afvraag wat jullie ervan denken.

Suiteur is moslim, maar voor zover ik weet is hij niet bijzonder streng in zijn geloof. Zelf ben ik geen moslim.

Ik weet niet of hij ooit een relatie zou willen met iemand die een andere religie heeft, of zijn familie daar een mening over zou hebben. Misschien maakt het voor hem helemaal niet uit, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Ik wil ook niet zomaar aannemen wat hij denkt of verwacht omdat hij moslim is. Iedereen beleeft zijn geloof op een andere manier.

Op dit moment ben ik vooral benieuwd of dit eventueel een obstakel zou kunnen worden als we ooit gevoelens voor elkaar zouden ontwikkelen.

Dus, wat denken jullie?

Op basis van alles wat ik verteld heb: denken jullie dat Suiteur een crush heeft op mij?

En als dat zo is, zou het feit dat hij moslim is en ik niet een probleem kunnen worden, ook al is hij niet bijzonder streng in zijn geloof?

Ik hoor graag jullie eerlijke mening! ❤️

Groetjes Chocotje!