Vraag

vind ik hem leuk of is hij een vriend?

  • 7 June 2020
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

Badge

hey hey,

ik ben een beetje confused over mijn gevoelens voor een vriend van mij (ik noem hem hier voor het gemak even Thomas). Dus dacht ik om hier om hulp te vragen :)) Elk jaar gaan we met een vriendengroep (7 ouderen, 5 kinderen,  waaronder Thomas) Pinksteren kamperen en vieren we oud en nieuw.  Dit doen we al vanaf jonge leeftijd. Thomas en ik konden het de eerste jaren prima vinden als vrienden en we hadden het bijna altijd gezellig met elkaar. Maar het laatste jaar is het voor mijn gevoel veranderd. Niet op een slechte manier, maar het gevoel dat ik heb als ik bij hem ben is veranderd. Dat kan zijn omdat we ouder zijn geworden of het kan zijn dat mijn gevoelens voor hem zijn veranderd. Vorige keer (2019-2020) met oud en nieuw was het net zoals de jaren er voor, totdat we met zijn alle een film gingen kijken. We zaten met alle kinderen op de bank en de ouders zaten op de andere bank en toen vroeg Thomas of hij bij mij op schoot mocht liggen (met zijn hoofd op mijn benen). Ik vond het prima, maar ook een beetje raar omdat dit nog nooit eerder was gebeurt. De rest van de avond waren we ook de hele tijd met elkaar aan het dollen en elkaar zaten we elkaar te porren. Waarbij we elkaar veel aanraakte. Op dat moment dacht ik er niet te veel over na, maar ik vond het wel een beetje apart (niet op een erge manier). Toen dit jaar met Pinksteren waren we ook best close. Vaak met elkaar dollen of een duwtje geven, dat soort dingen. Voor de rest was er niet heel veel gebeurt, maar als je op een camping staat met veel andere mensen om je heen is dat ook best moeilijk. Het weekend na Pinksteren (gister) gingen we met de vriendengroep op bezoek bij andere vrienden die net waren verhuisd. Dik keer  waren we echt closer dan normaal. Eerst was het niet zo speciaal (tegen elkaar aan zitten op de bank, duwtjes geven, eigenlijk zoals de keren hier voor), maar toen gingen we met alle kinderen op de trampoline spelen (jongste was 9 oudste was 12 naast Thomas en ik). We deden een soort stieren spel dat de tikker op zijn knieën moest zitten met zijn ogen dicht en dan iemand de benen moest pakken en raden wie het was. Thomas en ik duwde elkaar dus steeds naar het ‘stier’ toe voor de grap en gingen achter elkaar schuilen zodat we niet gepakt werden. op een gegeven moment stootte ik best hard mn kop tegen zijn knie. Hij vroeg of het ging en aaide me over mijn hoofd. (wejow op dat moment smolt ik bijna maar oke) Iets later was Thomas de stier en ik ging op de trampoline liggen, omdat ik het mega warm had. Toen voelde hij met zijn armen om zich heen en raakte hij per ongelijk mijn kont aan. Ik schrok een beetje en zijn broertje (een van de kinderen) moest echt keihard lachen en riep keihard ‘hahaahah je raakte haar kont aan!!!’ so op dat moment was ik n beetje embarrassed maar oke. Thomas trok zich er niet echt iets van aan en ging verder met het spel. Toen hij klaar was met ‘stier’ zijn kwam hij naast me zitten op de trampoline en zij ‘sorry voor wat er net gebeurde, ik had het niet door omdat ik mijn ogen dicht moest doen’. Ik zei dat het niet uitmaakte, omdat ik weet dat hij het niet expres deed. Toen iedereen was uitgeput en het mega warm had gingen we op de trampoline liggen en ging Thomas op mijn benen liggen. Ik legde mijn hand over hem heen en aaide hem. (ohhhh nu ik dit aan het typen ben merk ik pas hoe fijn het gevoel was dat hij op mijn schoot lag). Toen we met zijn allen van de trampoline afgingen wachtte hij tot ik mijn schoenen aan had en kwam hij een ijsje brengen :)). Misschien klinkt het nu alsof het allemaal over het lichamelijk contact gaat, maar het voelt anders als ik bij hem ben.  Ik heb soms het gevoel dat ik hem anders zie omdat ik in de puberteit zit, maar idk. soo als je misschien tips hebt of iets hierover wilt zeggen, graag!

 

k bye <3


1 reactie

Beste, j a n n a

Het kan best zijn dat je door de pubertijd naar iemand toegroeit en hem leuk gaat vinden. Misschien vind je hem wel leuk en is het andersom ook wel zo. Als dat zo is zou ik gewoon het vragen. Als je dat niet durft kan je het in stapjes doen door kleine signale te geven dat je hem leuk vind en misschien vraagt hij jou dan wel of krijg je signale terug.

Het kan ook zijn dat je door de pubertijd misschien wel anders ben gaan kijken naar de vriendschap tussen een jonge en een meisje. Of je vind sommige dingen sneller intiem. 

Ik denk dat een jonge (ben er zelf ook een) zulke signale niet zomaar geeft. 

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Groetjes, 

Klavertjes444

Reageer