Vraag

Via social media met iemand afspreken?

  • 6 September 2020
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, Ik wil ff iets vragen.

Ik (14) ben zelf onzeker over mezelf en verlegen dus praat niet vaak met meisjes (en ook niet zo vaak met jongens) zoals de meeste jongens doen. Dus nu wanneer ik een crush heb dan kent diegene mij niet goed (alleen dat ik verlegen ben) en meestal vraag ik dan via Instagram of SnapChat om een keer af te spreken (Ik zoek dan meestal hun naam op(voor & achternaam). Maar het probleem is dat ik zelf bang ben hoe ze gaan reageren wanneer ik dan af ga spreken, want ik ben dan bang dat ze het dan door de school heen vertellen en dat ik dan wordt gepest. Dus mijn vraag is, hoe zouden jullie het in dit geval aanpakken en wat is het handigst om te zeggen?


4 reacties

Wat vervelend dat je zo onzeker bent! Maak je geen zorgen, ik ben ook heel onzeker. 

Je zegt dat je bang bent dat ze het door de hele klas roepen. 

Als je een goed, aardig, vertrouwbaar en eerlijk meisje zoekt, gebeurt dit niet.

Bedoel je dat je met vreemden wil afspreken of ken je ze al omdat ze in de klas zitten? 

Als je ze al kent denk ik dat het wel kan, maar het beste is dat je uitzoekt wat ze leukvinden en dan een echt gesprek begint. Dat geeft een veel betere eerste indruk.

 

Hi

Ten eerste wil ik even zeggen, het wordt beter met je onzekerheid naarmate je ouder wordt maar zeker ook door ervaringen die je opdoet. Dat helpt. Zo'n ervaring kan bijvoorbeeld met iemand afspreken zijn. Die stap moet je durven te nemen. Zelf ben ik alleen niet zo'n fan van met mensen afspreken via social media, aangezien je niet altijd weet of die persoon betrouwbaar is. Echter lijkt het erop dat je het houdt bij mensen op je school, in je omgeving. En dat is al een stuk betrouwbaarder. Ik wens je veel succes. 

Bedankt voor jullie Hulp & Vertrouwen :smiley: . En ik bedoel inderdaad meisjes op mijn school.

Badge

Het is net als een prik je moet het gewoon doen. En mochten ze nee zeggen en het door de klas roepen dan zouden het sws al geen echte vrienden zijn.  En ik weet hoe vervelend het is om te horen je moet het gewoon doen. En als je het echt niet durft dan probeer je naar mensen toe te groeien alshetwaar. 

 

Succes 

Reageer