Skip to main content

Ik vind sinds dit schooljaar een jongen uit mijn klas leuk en we zitten altijd samen tijdens lessen maar ik heb werkelijk geen idee of ik kans maak bij hem want hij gedraagt zich super tegenstrijdig. Nu moet ik wel zeggen dat hij autisme heeft dus sommige dingen werken bij hem net iets anders dan bij de meeste mensen (als hij niet vaak naar me kijkt/me in de ogen kijkt betekent dat bijvoorbeeld niet meteen dat hij me niet aardig/leuk vind). Ik heb zijn nummer en ik heb vaker geprobeerd om op Whatsapp met hem te kletsen, maar hoewel hij niet bot is of zo is hij ook weer niet echt talkative of zo. Ik heb hem ook al een keer gevraagd om af te spreken maar toen zei hij van ‘ik heb het een beetje druk met school de komende tijd sorry’ dus dat zit er ook niet in. We doen wel meerdere schoolprojecten samen en we praten tijdens lessen veel en dat is altijd gezellig, maar de laatste tijd is hij vaak stiller dan eerst en t maakt me super onzeker. Het is nu ook vooral ikzelf die conversaties begint, terwijl dat eerst andersom was. Ik begin me af te vragen of ik misschien irritant ben of zo, of t begin te worden. Wel weer tegenstrijdig is dat hij zich tot nu toe nog geen enkele keer van me af heeft bewogen wanneer ik dichterbij hem ging zitten of zo, dus ik weet echt niet waar ik sta. Wat hij van me denkt. Of hij überhaupt wel bewust is van me. Ik heb wel binnenkort dat we voor een schoolproject een sociale instelling moeten bezoeken in tweetallen of drietallen en ik ben een tweetal met hem, dus wanneer we ons gekozen sociale instelling bezoeken is dat iig iets met zn tweeën buiten school… 

Hoe kom ik erachter wat hij van me denkt? Moet ik t hem gewoon vragen en hoe dan? En wanneer? Ik durf t hem niet zo goed direct te vragen. Of moet ik hem maar gewoon vertellen dat ik hem leuk vind? If so, hoe dan? Welke manier?

Wat moet ik doen guys helppp

Xx Nanoka

Hoi, ik weet ook niet precies hoe je dit het beste kunt aanpakken want over dit soort situaties ben ik zelf ook nogal clueless, maar het lijkt me het beste om  eerlijk te zijn over je gevoelens voor hem. Dat hij zich wat terugtrekt kan van alles betekenen, dus ik zou daar niet te veel over piekeren, maar je kan hem bijvoorbeeld vragen of alles goed gaat met hem en hem zeggen dat je het gevoel hebt dat hij zich de laatste tijd wat anders tegenover je gedraagt en of daar een reden voor is. Ik weet dat dat eng is maar het is uiteindelijk wel beter dan niks doen. Ga gewoon het gesprek aan en wees eerlijk over je gevoelens, 


Reageer