Skip to main content
Vraag

vertellen aan mn ouders over mn vriendin

• September 27, 2026
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hallo yall,

dit is mn eerste en waarschijnlijk enigste keer dat ik hier wat ga zeggen, maar ik heb hier echt even advies nodig. 

Oke dus ik zit nu in de 3e klas en ben dertien jaar oud, sinds vlak voor de zomervakantie heb ik een relatie en zoals jullie wel weten, is dat al best wel een tijdje geleden. Zoals jullie ook vast wel hebben kunnen raden, weten mijn ouders dit nog niet, tenminste dat denk ik, het zou zomaar kunnen dat ze een keer over mn schouder hebben meegekeken toen ik haar appte als dat het geval is dan verbergen ze het heel goed, wat ze normaal niet kunnen dus ik denk het niet. Maar goed daar gaat het nu niet over, waar het wel over gaat is dat ik al ongeveer een maand tegen mezelf zeg “vanavond word het hem, vanavond ga ik het zeggen.”, en elke avond gaat het niet, ik weet niet hoe, ik weet niet waarom, maar het gaat niet. En het is niet alsof mn ouders heel streng zijn, of dat ze mn vriendin niet mogen, mijn ouders zijn hartstikke aardig, maar ik kan om de een of andere reden niet de trap af lopen en eggen dat ik een relatie heb. Let wel het is mn eerste serieuze relatie dus ik snap dat het misschien zenuwen zijn maar een maand, dan word ik toch echt wel een beetje skeptisch. En dit bezorgt mij niet alleen zorgen, maar ik ben bang dat ijn vriendin hier ook last van heeft, ik zeg tegen haar ook al een maand “ik ga het zeggen vanavond”, en ik kan me voorstellen dat dat niet fijn is om een maand te horen te krijgen. Het kan trouwens ook niet zo zijn dat mijn ouders mn vriendin niet accepteren sinds een hindoestaanse bruiloft voor mn hele familie al genoeg is om geaccepteerd te worden. Maar ik maak me echt zorgen om haar, sinds ik al vrienden met haar was voor iets minder dan 2 jaar voordat we samen gingen, en haar eerdere relaties waren niet oke, er was ook echt niemand die het aan zn ouders vertelde, dus om dan eindelijk iemand te horen zeggen dat hij het gaat vertellen om vervolgens het een maand lang uit te stellen, ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zou dat niet heel fijn vinden.

Om het even overzichtelijker te zetten hier een lijst met de belangrijkste info:

• ik moet aan mn ouders vertellen dat ik een relatie heb
  • ik stel het al een maand uit
  • het is mn eerste relatie, maar zenuwen heb ik uitgesloten, sinds een maand wel echt een lange tijd is
  • het probleem kan niet zijn dat mn ouders m vriendin niet accepteren
  • ik maak me zorgen dat mn vriendin hierdoor stress ervaart en dat vind ik niet oke van mezelf

ik hoop dat het een beetje duidelijk was en dat jullie me een beetje advies kunnen geven.

PS. ik weet dat er flink wat spelling fouten in zaten, maar dat is ook niet mn sterkste kant van nederlands.

1 reactie

Anoniemekaasblok
Forum|alt.badge.img+1

He kerel

ik snap dat het spannend is

maar het kan wel echt helpen en opluchtend zijn als je t eenmaal hebt verteld geloof me

het is gwn even moeilijk maar daarna word het echt makkelijker.

of heb je liever dat je ouders er zelf achter komen?

ik nie hoor

iig succes

groetjes 🧀