Vraag

verschrikkelijke vriendschap

  • 6 February 2023
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

Ik heb sinds de 1e (zit nu in de 3e) een beste vriendin, maar ik erger me sinds de 2e al enorm aan haar. Ze is vaak boos op mij terwijl ik niks doe, ze is vaak chagrijnig en ze maakt me verdrietig. Ik heb hierdoor weinig energie en zin om met haar af te spreken of om met haar te appen/bellen. Ik negeer haar dus vaak over de app zowel bewust als onbewust. In het weekend had ze gevraagd of ik kon logeren, maar ik heb het al moeilijk met problemen met mn familie, dus ik besloot te wachten met reageren om even tijd voor mezelf te hebben en om even na te denken over de vraag. Ik wilde eigenlijk helemaal niet logeren, maar ik wist geen smoes te verzinnen om er onderuit te komen. Ik besloot mezelf dus voor vandaag ziek te melden. Ze heeft me net weer geappt over dat ik vaak laat reageer en dat zij altijd de eerste is die appt. Wat moet ik nu reageren en wat moet ik doen met deze vriendschap waarbij ik me niet goed voel?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dat is een vervelende situatie. Soms loopt een vriendschap gewoon niet lekker. Dat is heel normaal. Heb je hier wel eens met haar over gepraat? Zo nee, dan zou ik dat echt wel doen. Dat is wel zo eerlijk naar haar toe en jij kan dan tenminste je verhaal kwijt. Misschien kan zij haar gedrag wat aanpassen zodat de vriendschap toch nog te redden is.  Ze is zich nu waarschijnlijk van geen kwaad bewust en vraagt zich misschien af wat ze fout doet. Dat is voor haar ook niet leuk.

Als het toch niks meer wordt is het ook niet erg de vriendschap te beeïndigen. Maar doe dat wel op een nette manier. Ga haar dus niet ghosten.

Badge

Als ze toxic is gewoon vriendschap opzeggen doe ik ook zo vaak

Reageer