Hii,
Mijn vriend (ik noem hem even Lucas) en ik zijn vandaag uit elkaar gegaan en ik zit er supererg mee, omdat wij dit allebei niet wilden… We hebben een gemeenschappelijke beste vriend, ik noem hem even Bas. Mijn vriend kent Bas al 3 jaar en ik een halfjaar. Hij betekent voor ons allebei superveel. Lucas heb ik trouwens leren kennen door Bas.
Rond maart, toen net de lockdown inging, kreeg ik beter contact met Lucas. We appten veel en hadden het supergezellig. Ik had ook goed contact met Bas op dat moment en we waren beste vrienden toen. Ik merkte dat Bas snel jaloers werd als ik met andere jongens omging enz., maar toen ik vroeg of hij gevoelens voor mij had, ontkende hij dit. Ik kreeg vervolgens gevoelens voor Lucas en hij ook voor mij. Alleen toen wij afspraken (toen nog als vrienden) werd Bas best boos en hij gaf toe dat hij gevoelens voor mij had. Lucas en ik hadden toen een probleem. We durfden niet te vertellen aan Bas dat we gevoelens voor elkaar hadden en kregen daardoor een soort secret relationship. Alleen mijn beste vriendinnen en zijn beste vriend, naast Bas, wisten het.
Het ging best wel goed tussen Lucas en mij en we hadden het supergezellig, we spraken af en hadden veel contact. Bas wist hier niet veel vanaf, alleen dat we wel eens appten. Op een gegeven moment begon Bas gemener tegen mij te doen. Hij schold me wel eens uit en zei gewoon onprettige dingen, hij gedroeg zich compleet anders tegenover mij. Ik vond dit heel vervelend, maar als ik erover wilde praten, zei Bas dat er niks was.
Tot gister ging ‘t allemaal wel goed. Lucas en ik hadden het top, maar toen hadden Lucas, Bas en nog wat vrienden een feest. Doordat de beste vriend van Lucas dronken was is er een misverstand geweest. Dit heeft alles verpest voor Lucas en mij. Hij had namelijk tegen Bas gezegd dat Lucas en ik gezoend hadden. Bas is ontzettend boos en verdrietig nu en hij heeft mij op alles geblokkeerd. Lucas en ik zijn uit elkaar gegaan, zodat Lucas nog wel bevriend kan blijven met Bas.
Ik gun ze allebei het beste, maar ik voel me echt verschrikkelijk nu. Een geheime relatie met Lucas was gemeen tegenover Bas, maar Bas heeft ook k*t tegen mij gedaan en ik heb hem toen ook gewoon geaccepteerd. Ik ben nu mijn beste vriend en mijn boyfriend kwijt en ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen. Ik voel me ontzettend depressief en kan er ook niet met iemand over praten.
Heeft iemand tips voor me? I really need some help :(
xoxo,
Lola