Skip to main content
Vraag

Verliefd, vertellen of niet?

• July 8, 2025
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb een crush op een meisje uit een andere klas in mijn jaarlaag. Ik heb een aantal keer met haar afgesproken, voor de rest spreken we elkaar af en toe op school of feestjes. Ik zie haar als een vriendin, en ik denk dat onze vriendschap nog veel beter kan worden. Ik weet dat ze (ook) op meisjes valt. 

Ik ben al een keer eerder verliefd geweest op een vriendin. Toen heb ik het verteld en wilde zij geen vriendinnen meer zijn.

Nu is mijn dilemma: moet ik haar vertellen dat ik haar leuk vind of niet? Aan de ene kant wil ik het wel vertellen in de hoop dat ze ook op mij is. Aan de andere kant wil ik het niet vertellen omdat ik bang ben dat ze of geen vrienden meer wilt zijn of dat ze wel vrienden wil blijven, maar dat het heel ongemakkelijk wordt.

Als ik het wel wil vertellen is mijn vraag nog: Hoe moet ik het vertellen?

2 reacties

Forum|alt.badge.img

Hey, 

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie vriendschap nu precies in elkaar zit, want ik ken jullie niet. Maar ik heb wel ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn beste vriend. Ik zit al sinds de eerste bij hem in de klas en hebben vaker gedacht dat we verliefd op elkaar waren, elke keer eindigde dat dan met: als we volgend jaar nog steeds twijfelen over of we samen moeten zijn, dan nemen we een relatie. 

Maar dat gebeurde nooit, omdat we beiden bang waren dat dat onze vriendschap zou verpesten. Een paar maanden geleden  zei ik tegen hem dat ik echt verliefd op hem was, maar hij was dat niet op mij.  Eerst was het 2 dagen heel raar tussen ons, maar omdat we echt beste vrienden zijn, werd het al heel snel weer zoals eerst. 

Ik ben er laatst wel achter gekomen dat hij al 2 jaar bi is en het niet durfde te vertellen eerst. Hij is nu best vaak in contact met een jongen. En ben heel erg blij voor hem. Ik weet niet of we ooit bij elkaar gaan komen, maar heb daar mijn rust in gevonden. 

Ik denk dat je gewoon naar je gevoel moet luisteren, en misschien moet proberen om wat vaker serieuze gesprekken met haar te voeren (ik weet niet of je dat al doet) over hoe het nou echt met haar gaat en echt persoonlijke dingen. 

Ik hoop voor je dat jullie samen komen, en als jullie echt een goede band hebben zal ze echt niet meteen geen vrienden meer met je willen zijn. 

Groetjes Binding 13 Lover

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 9, 2025

Als je echt verliefd bent op haar moet je het zeggen.  Dat is de enige manier om erachter te komen of ze ook iets speciaals voor jou voelt.  Als je het verzwijgt blijft het knagen en uiteindelijk zul je reuzespijt krijgen dat je nooit iets gebrobeerd hebt.  Wie niet waagt, niet wint.