Skip to main content

Hey ik heb best wel een probleem..

Het zit namelijk zo: ik weet nu sinds een tijdje dat ik ook op meisjes val. Ik ben biseksueel. Ik kwam daar een beetje achter omdat ik wel eens naar een vriendin keek en haar wel knap vond enzo. Ze heeft bijv hele lieve sproetjes. En schattig haar. 
 

ik heb zelfs een paar keer gehad dat ik bij haar in de buurt stond en dat ik haar gewoon een kusje wilde geven.  (Gewoon op de wang) dit had ik nog nooit gehad. Ik begon een crush op haar te krijgen. Eerst moest ik soms aan haar denken en nu steeds vaker. (Zo’n 6 keer op een dag). Ik ben best wel bang dat ik verliefd op haar word…. Want ik denk niet dat ze verliefd is op mij. 😞 En dat lijkt me heel lastig. Ik voel me ook steeds ongemakkelijker bij haar. En ik wil echt niet nog verliefder worden want straks heb ik een gebroken hart ofzo. 
(ik ben nog nooit verliefd geweest)

 

weet iemand wat ik moet doen? Hoe kan ik zorgen dat ik niet nog verliefder word. Ben ik verliefd?? Ik weet het echt niet! Kan iemand me helpen???

Ik hoop voor je dat jij je emoties kunt besturen, maar ik denk dat je net zoals de rest van alle stervelingen dat waarschijnlijk niet kan.

Verliefd zijn op iemand wanneer het niet wederzijds is is ontzettend rot.
Je kunt super leuke scheldwoorden gebruiken om aan te geven hoe rot het is, maar dat voegt hier weinig toe.

Anderen zullen je misschien aanraden om te kijken of zij misschien ook iets voelt voor jou, maar ik ben niet zo optimistisch dat het iets kan worden.
Zelf geef je al aan dat het niets wordt en wie kent haar nu beter dan jij?
 

Misschien kun je wel vertellen waar je mee zit.
Dan zit je niet meer met dat geheim in ieder geval.
Je vriendin kan op allerlei manieren reageren, maar het kan ook geruststellend voor haar zijn om te weten dat je haar niet zomaar verrast als duidelijk is wat jullie wel en niet voor elkaar voelen.

Mensen kunnen de beste vrienden zijn en blijven, ook al is de liefde niet wederzijds of als ze het uitmaken.
Ja, het zal niet altijd leuk zijn en ja, het kan zo zijn dat jullie vriendschap misschien even iets minder warm is.
Ook al zouden we niets anders willen ,dat valt niet echt te veranderen.

Live sucks, live with it.
Of zo'n andere stomme Engelse zin die inspirerend probeert te doen.

 

Misschien heb je wat aan dit gebrabbeld, misschien niet.
Jij hebt er niets aan op dit moment om te weten dat anderen dit ook meemaken en dat je niet de enige bent.
Dat helpt jou niet en het maakt de situatie niet beter.
Liefde breek veel en niet alleen harten, maar het is het schijnbaar waard aan het einde van de dag.

Nu wordt het dus doorbijten of zoiets.
Straks komen er reacties waar je daadwerkelijk iets aan hebt en misschien troostende woorden, maar nu laat ik je achter met de kennis dat dit allemaal fout kan gaan en een helse marteling kan worden of zoiets cools.


Uiteindelijk komt daar ook een einde aan.
Zelf zul je dat pas later doorhebben, maar dat geldt voor iedereen.


Reageer