Vraag

Verliefd op mijn biologiedocent, wat moet ik doen?

  • 23 March 2020
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben N!

Ik ben 14 en zit in de derde klas. Vorig jaar had ik voor mijn plusvak Bèta gekozen en mijn leraar was K. K en ik delen veel dezelfde interesses, zoals anime en gamen. Dit weet ik omdat ik een keer in de kast achter zijn bureau iets moest pakken en ik zijn achtergrond van zijn laptop zag, wat een plaatje was van een bekende anime serie en daarna hebben we een gesprek gehad over onze favoriete anime. Ook hebben we dezelfde muzieksmaak, we houden allebei van alternative rock! Toen vorig schooljaar voorbij was merkte ik dat ik gevoelens voor K had en ik wou daar eigenlijk zo snel mogelijk vanaf, want ja, hij is mijn leraar én veel ouder dan ik (iets rond de 30). De zomervakantie begon en ik was niet zo erg bezig met verliefd zijn. Maar toen de leraren voor dit schooljaar bekend waren, was ik een beetje geschokt eerlijk gezegd. Hij werd mijn biologiedocent, maar hij gaf eerder alleen aan de eerste en aan de tweede klas les. En toen de lessen begonnen, kreeg ik weer gevoelens voor hem en we begonnen weer met praten enz. En we hebben elkaar toegevoegd op de playstation en instagram. Dus, nu loop ik al een jaar ongeveer rond terwijl ik verliefd ben op mijn biologiedocent!

Weet iemand wat ik moet doen?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, N.


1 reactie

Hey @N.Anoniempje , 

god wat een verhaal.. Al begrijp ik je heel goed , want inderdaad sommige docenten zijn nou eenmaal ook erg leuk ; ) …. 

Ik heb wel eens een docent ‘knap’ gevonden, en dacht op een gegeven moment omdat ik ook nog eens over hem begon te dromen dat ik hem leuk vond. Uiteindelijk was dat niet zo en verbeelden ik het me alleen maar. 

Wettelijk gezien als een docent met een leerling gaat ( die ook nog eens minderjarig blijkt te zijn ) wordt dat als ‘pedofiel’ gezien. 

En privé + werk moet gescheiden zijn.. In principe zou die je ook al niet op instagram mogen hebben. 

Al is het tegenwoordig wat simpeler gezien de leeftijdsverschillen en de relaties die er komen te onstaan.. 

Wel moet je even bij jezelf bedenken wat je nu eigenlijk wilt, en of dat erge gevolgen kan hebben.. 

Een paar vragen voor jou :

  • Je hebt je docent op instagram en op de playstation, ook spreken jullie op school. Merk jij dan iets van enige intresse van zijn kant naar jou gericht? En dan heb ik het niet over de leerstof die je moet kennen en niet begrijpt. Maar dat hij jou ook beter wilt kennen als alleen de ‘leerling’. 
  • Wat wil jij hier uiteindelijk mee bereiken? Stel het geval dat je docent ook intresse wel in jou heeft.. 

Dit zijn een paar vragen die je aan jezelf kunt stellen, als je er niet uitkomt of als je vragen er over hebt of er uberhaupt over wilt praten mag dat bij mij natuurlijk altijd ; ) 

Verder, als je er echt vanaf wilt geraken denk ik dat het gewoon beter is dat je je gedachtens om zet naar hij is een docent. En dan al de nare gevolgen die ervan kunnen komen onder ogen ziet en het opeens een stuk minder leuk maakt. 

Nog een dingetje, stel dat meneer geen gevoelens voor je heeft maar je ze toch probeert op te wekken bij hem.. En dat kan, want je bent voor in alles staat als je verliefd bent.. Doe dan geen gekke overhaaste beslissingen nemen, want hierdoor zou hij wel zijn baan en sowieso zijn gehele reputatie kwijt kunnen raken. 

 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen ; ) 

Heb je nog vragen? Of wil je nog iets weten? Kun je me altijd terug feedbacken!

Liefss, JustHelping.

Reageer