Skip to main content

Hoi,

Zoals de titel al zegt, ik ben verliefd op mijn beste vriendin. En dat is leuk, maar lastig. Want zij is dat ik heb gemerkt, niet verliefd op mij.

Ze accepteert mij 100% dat ik denk dat ik bij de lhbtqiap+ gemeenschap hoor.

Nog een tweede ding wat het ingewikkelder maakt; ik ben bijna 14 en zij is pas 11. Ze weet dus niet echt wat verliefdheid is, ze zit nog niet in de puberteit.

In de les zitten we de hele dag elkaar te slaan, krassen, aan de haren trekken, op de arm tekenen met pen, waterfles verstoppen en nog meer van die leuke geintjes.

Maar ik ben verliefd op haar, en dat wil ik niet zeggen, want dan zou ik eens die geweldige vriendschap voorgoed kunnen verpesten. Denk ik. Misschien is dat niet zo. Misschien is ze wel verliefd op mij. Maar ik denk het niet.

Zij denkt steeds dat ik verliefd ben op *****, een jongen in onze klas.

Je zult wel denken, hoezo is ze zo jong? ze heeft een paar klassen overgeslagen. We zitten op het  gymnasium.

Elke dag wordt ik steeds verliefder, En ik wil haar gewoon aanraken en zoenen, maar dat doe ik niet, want ik weet bijna helemaal zeker dat ze niet verliefd is op mij, en dat kan dus niet.

Maar het punt is, ze is mijn beste vriendin, ze is nog zo jong, ze is nog nooit eerder verliefd geweest en ze is volgensmij ook niet verliefd op mij.

Tijdens de les draait ze een paar keer per les ´de prikkeldraad´ in mijn arm. Ook bijt ze mij steeds bijna, als grapje. En dan stopt ze mijn arm letterlijk in haar mond. Dit vinden we allebei leuk, ik nog leuker dan dat zij het vindt, denk ik.

Maar ze is mijn beste vriendin, ze is zo jong, en ik wil de vriendschap echt niet verbreken!!!

Heeft iemand goede raad voor de situatie?

Liefs, Boekenworm

Waar kan ik je mee helpen?

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. He bent echt goed bezig!

Verliefdheid kan best lastig zijn idd. Zoals je zelf al zegt is ze nog erg jong. Heel eerlijk gezegd nog te jong eigenlijk. Mijn advies is om toch te proberen je over die verliefdheid heen te zetten. Accepteer dat dit ‘m niet gaat worden. Focus je op de vriendschap en zet de rest uit je hoofd. I know, makkelijker gezegd dan gedaan maar dat is wel het beste.

Ja, het is heel lastig. En ik ga me ook proberen eroverheen te zetten, ondanks dat het al zo'n 2 maanden zo is.

Reageer