Vraag

Verliefd op mijn best vriendin, hoe aan haar vertellen?

  • 20 September 2020
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hey hey everyone, ik had eerder al een topic maar die was misschien iets te ingewikkeld dus die topic simpeler; wie heeft ervaring met de situatie een (goede) vriendin leuk te vinden/verliefd op haar te zijn en hoe hebben jullie die situatie aangepakt?? Gewoon in het echt verteld wanneer en hoe/wat gezegd? Brief geschreven en hoe/wat gezegd? Gebeld en hoe/wat gezegd? Wat voor soort karakter had die vriendin? Stil rond het onderwerp lgbt maar er wel oké mee?


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hi,

ik heb ooit wel zoiets gehad. Ik heb eerst heel lang gehoopt dat het weg zou gaan. Maar het is natuurlijk wel zwaar voor je gevoelens om met iemand om te gaan als beste vrienden en vrienden te zijn. Ik zou afwachten totdat je weet dat je er echt iets van wilt maken. En als dat zo is misschien een beetje afstand nemen van het ¨vrienden¨ zijn. Een beetje asen wat diegene wilt. En als het zover is gewoon een move maken. Ik zou het niet in een keer vertellen aan diegene. Geleidelijk doen.

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen

<3

Hey,

Zelf heb ik zoiets nooit gehad, maar misschien kan ik je wel een beetje helpen. Ik kan me voorstellen dat dit echt een hele lastige situatie is.

Ik denk dat het handig is voordat je met die vriendin gaat praten, dat het belangrijk is dat je helder hebt wat voor gevoelens je precies hebt. Wat voel je en waardoor worden die gevoelens getriggerd, zegmaar wanneer komen ze extra sterk in jou naar boven. Is dat al als je haar ziet of misschien als jij denkt over jullie samen? Als je dat namelijk niet goed weet, is het niet handig want dan kan je ook niet goed met haar erover praten.

Verder is het misschien slim als je iemand zoekt die je vertrouwt, kan iedereen zijn, waarmee je dit eerst even bespreekt. Dan heb je het al een keer met iemand besproken en weet je ook een beetje hoe het is om erover te praten. Diegene kan je dan ook echt goed helpen hoe je er mee om kan gaan en hoe je het gesprek kan aan gaan.

Als je het tegen je vriendin wil zeggen, zou ik een rustige neutrale plek uitzoeken. Dus niet bij jou of haar thuis, dat is voor allebei fijner en heb je niet extra spanning van thuis.

Ga rustig het gesprek aan en probeer eerst voor jezelf duidelijk te hebben wat je wil zeggen. Ik zou niet gelijk beginnen met ik heb gevoelens voor je of ik vind je leuk, maar vertel gewoon dat je blij bent met haar als vriendin en dat je iets wil bespreken. En dan ga je rustig beginnen met ik heb al een tijdje dit gevoel en ik heb er eerst rustig en goed zelf over nagedacht en nu wil ik dit met jou delen. Hoe kijk jij er tegen aan?

Het kan natuurlijk zijn dat je vriendin afwijzend reageert, ik denk dat ze misschien ook een beetje schrikt. Probeer rustig te blijven en ga haar in ieder geval niet aanvallen. Geef haar even tijd om het te verwerken, misschien duurt dat wel een week of langer. En misschien heeft zij wel hetzelfde gevoel bij jou, dat zou natuurlijk helemaal top zijn!

Blijf in ieder geval bij wat je doet jezelf, dat is echt het allerbelangrijkste. Want je bent goed zoals je bent!

Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat je hier wat mee kan en laat maar eens wat horen!

(Je kan hierover ook nog altijd chatten of bellen met de Kindertelefoon, zij kunnen altijd luisteren naar je verhaal en je misschien tips geven of helpen hoe je het gesprek kan aangaan met je vriendin.)

Xx Simply Me

Reageer