Skip to main content
Vraag

verliefd op mentor?

• September 3, 2025
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

hii. ik zit echt al een tijdje met iets (zo’n 1,5 jaar ofzo), en ik moet even advies hebben. sinds ik 9 jaar ben is het contact met mijn vader erg slecht. daarom viel ik altijd op oudere jongens/mannen. voor mij was dit een dingetje, zeker als ze te oud waren. toen ik in de derde klas terecht kwam kreeg ik een mannelijke mentor. ik vond hem een leuke docent, maar verder dacht ik niet veel over hem. in de eerste en tweede deed ik nooit mijn best op school, en ik was ook niet van plan om me best te gaan doen in de derde. natuurlijk wil je als mentor dat je leerling het haalt dus mijn mentor probeerde met me in gesprek te gaan en echt me te helpen. het boeide me allemaal niet zoveel en ik luisterde niet goed. totdat hij in zag dat het ook mentaal en thuis niet helemaal lekker met me ging. hij luisterde en gaf me advies en plande gesprekken in voor alleen ons 2. ik voelde me nog nooit zo goed begrepen.

ik kreeg zijn nummer en we praten steeds meer. totdat mijn vriendinnen het opviel dat ik vaak bij hem was. ook ik begon rare dingen op te vallen. hij zei bijvoorbeeld dat hij echt om me gaf en dat hij nooit wou dat ik mezelf iets aan zou doen (ik was toen suïcidaal). lief natuurlijk, maar toen ik de tranen in zijn ogen zag schrok ik. hij heeft meerdere keren mijn hand vastgehouden, via whatsapp knipogen gestuurd en andere rare berichtjes zoals: “je bent een engel” en “je bent een van de leerlingen om wie ik echt ben gaan geven”.  ook gaf hij mij extra hoge cijfers (ook al had ik een onvoldoende, vulde die gewoon een 7 in) en stuurde hij hartjes. ik heb dit besproken met mijn vriendinnen en ze zagen hem als een pedo. maar ik zag hem helemaal niet zo, ik vond het zo fijn. ook al was het verkeerd, ik wou alleen maar meer bij hem zijn.

maar toen gebeurde het. als hij dicht bij me was voelde het niet alleen meer fijn, maar ik kreeg het warm. als hij me hand aanraakte kreeg ik een gevoel door me buik die ik nog nooit heb gevoeld. ik appte hem meer en meer over allemaal onzin, alleen maar om  hem te spreken. inmiddels is dit meer dan een jaar geleden en heb ik in de vierde hem nog wel vaak gezien. ik ga nu naar het MBO en hij gaat ook nog een andere school. het doet pijn, maar ik weet niet of ik verliefd ben. ik wil van dit gevoel af, want het is klaar. heeft iemand asjeblieft advies? 

x A

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 3, 2025

Hee ​@anoniemxxxr, ik snap dat dit heel lastig is voor je. Je mentor deed dingen die niet mochten, zoals appjes sturen met hartjes en je hand vasthouden. Dat is niet jouw schuld, hij had beter moeten weten.

Het is logisch dat jij je fijn voelde bij hem en misschien dacht dat je verliefd was, omdat hij er voor je was toen het moeilijk ging. Maar echte liefde is eerlijk en gelijk, en dat kan niet tussen een leerling en een leraar.

Het helpt om afstand te nemen, niet meer te appen en met iemand te praten die je vertrouwt. Jij hebt niks verkeerd gedaan, en je verdient vrienden en mensen die je op een goede manier blij maken. 💖

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 12, 2025

Heel snel me stoppen want wat hij doet mag niet  hij is ouder dan 18 en jij jonger dus zet hem uit je hoofd.

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 23, 2025

Probeer er niet veel over na te denken enzo want wat hij deed mag niet