Skip to main content

Hallo iedereen,

Ik ben een jongen, 13 jaar en ik ben verliefd op mijn beste vriendin… We kennen elkaar u al bijna 3 jaar en al 2 jaar zijn we beste vrienden. Vroeger was vrienden zijn voldoende  maar sinds kort voel ik meer. Ik weet echt niet wat in moet doen want als ze nee zegt of indien ze ja zegt maar later is het uit ben ik bang om onze vriendschap te verliezen. Ik weet dat ze ook iets voor mij voelt maar in weet niet hoe ver dat gaat. Hebben jullie raad/tips? Thx!

Hoi

 

Je hebt gevoelens voor je beste vriendin, maar wilt jullie vriendschap niet op het spel zetten. Dat snap ik. Vriendschap is iets moois, liefde ook, maar ze kunnen elkaar sterk beïnvloeden. 

 

Praten je beste vriendin en jij weleens over relaties? Misschien is het nuttig om dat eens te doen. Op die manier valt er misschien te ontdekken of je beste vriendin een oogje op iemand heeft. Misschien ben jij die iemand wel :slight_smile:  Als ze iemand anders blijkt leuk te vinden, weet jij tenminste waar je staat. 

 

Dan heb je twee opties. Optie één: je bekent je gevoelens. Op die manier kan je beste vriendin aangeven of die wederzijds zijn of niet. Blijken ze wederzijds te zijn is dat geweldig, en blijken ze niet wederzijds te zijn, kunnen jullie bespreken wat jullie nu nodig hebben. Wat afstand bijvoorbeeld, of gewoon zo normaal mogelijk doorgaan met de vriendschap. Wat jullie het beste lijkt. 

 

Optie twee: je houdt je gevoelens voor jezelf. Op die manier riskeer je niets, maar bied je jezelf ook geen kans. Stel, deze vriendin heeft ook gevoelens voor je, maar durft deze niet te bekennen? Dan zou het mooi zijn als jij je gevoelens als eerste bekent. Aan de andere kant zit de kans erin dat je jullie vriendschap bemoeilijkt, als je je gevoelens bekent. 

 

In alle gevallen is het van belang om goed te praten. Op die manier los je onduidelijkheden op. Ik heb wat opties gegeven die voor je openliggen, maar voor de welke je zou moeten gaan, hoor je zelf te bepalen. ‘t Is namelijk erg verschillend van situatie tot situatie, wat gepast is. Denk er maar eens goed over na. 

 

Gr. Kenshin


Heyhoi @Oldschoolbay,

wat een lastige situatie! Ik snap je verhaal en je twijfels heel erg.
Zoals @Kenshin hierboven al zegt is het denk ik het beste om gewoon met haar te praten. Dit klinkt erg simpel maar de meeste mensen doen dit juist niet. Ze ontwijken conversaties terwijl dit juist zo belangrijk is! 
Wanneer jullie met z’n tweeën zijn vertel je haar je gevoelens. Vertel haar daarbij ook dat het echt niet erg is als ze niet het zelfde voor jou voelt en dat jullie dan gewoon vrienden kunnen blijven. Wanneer ze zegt dat je je niet ‘leuk leuk’ vind, probeer het dan niet awkward te maken en denk er gewoon niet meer over na. Sluit het hoofdstuk af. 
Wanneer ze je wel ‘leuk leuk’ vind kan je verdere stappen zetten. 
Ik hoop heel erg dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes nog!

Groetjes soyeonx.


Reageer