Vraag

verliefd op gelovig meisje op werk

  • 21 May 2022
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, 

Ik (jongen van 16) heb sinds maandje een nieuwe collega bij mij in de supermarkt gekregen. Zij en ik hebben een redelijk klik en ik vind haar ook leuk (idk of ik het al echt verliefd kan noemen). 

Alleen hoe moet ik dit aanpakken. Het is namelijk een dorps supermarkt, dus als iemand erachter komt, dan komt iedereen dat. Dus hoe kan ik haar laten merken dat ik haar leuk vind? (Er is binnenkort ook een personeelsfeest gelukkig).

En het andere moelijke, zij is gelovig, ik juist niet. Ben daar veel te nuchter voor.  Zal dit een groot probleem zijn of valt daar een oplossing in te vinden?

 

Alvast bedankt!


2 reacties

Als jullie het gezellig hebben en er inderdaad een klik lijkt te zijn, kan je misschien vaker contact hebben (bijv. snap) en misschien eens wat afspreken. Dit hoeft natuurlijk niet in jullie dorpje hè.

Die religie, tja, het hangt er erg vanaf hoe zij daarin staat. In sommige stromingen is het heel ongebruikelijk en soms niet geaccepteerd om met iemand te gaan die zelf niet gelovig is. Maar ik vraag me sowieso af of dat op deze leeftijd al een rol speelt. Het zou prima kunnen, dat het haar niets uitmaakt. Maar het belangrijkste is dat je natuurlijk wel respectvol bent.

Ik ben zelf ook Christelijk. Niet streng hoor. We zitten bij een redelijk moderne Protestantse Gemeenschap ook in een klein dorpje. Ook komen we niet super vaak in de kerk, maar ik ben zeker gelovig. Mijn vriend is niet gelovig opgevoed, maar is er echt super respectvol en chill mee, wat ik toch wel mooi en fijn vind. Wij bidden thuis bijvoorbeeld altijd voor het eten, als hij bij ons eet, doet hij ook mee; vouwt zijn hadden, sluit z'n ogen. Ook is hij al een paar keer mee geweest naar de kerk. De eerste keer was met kerst. We waren plannen aan het maken over wat we met de kerst gingen doen, welke dag bij welke familie etc. en zo kwam het er op dat wij altijd op eerste kerstdag naar de kerk gaan. Hij bood zelf aan om mee te gaan. Ik wilde het zelf eigenlijk niet vragen omdat ik mijn geloof niet aan hem op wil dringen, maar ik vind het wel heel fijn dat hij er zo voor open staat.

Uit ervaring kan ik dus wel zeggen, dat het fijn is als iemand oprecht interesse toont of er in ieder geval respectvol mee omgaat. Maar het is per persoon en stroming verschillend. 

@xLisa enorm bedankt voor je reactie. 

Dat vaker contact zoeken is idd een goed idee. Wat afspreken betreft, daar ben ik wat terughoudend in. Zeker aangezien zij en ik elkaar hebben leren kennen als collega's, en dat nog steeds zijn. Vooral om mezelf en haar te beschermen tegen het roddel circus.

Ik ga dus beginnen met meer contact zoeken en vanuit daar rustig opbouwen 

Reageer