Verliefd op ex van beste vriend

  • 13 July 2021
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Door wat gebeurtenissen op een feestje laatst (een beetje fysiek contact, niks seksueels) ben ik langzamerhand steeds meer gevoelens voor de ex van m'n vriend gaan ontwikkelen. Ze zijn uit elkaar gegaan als goede vrienden.  Ik heb haar altijd al wel een leuke meid gevonden om te zien. Laatst is de relatie tussen haar en m'n vriend geëindigd. Toch vindt hij haar nog leuk, en ik begin haar nu ook leuk te vinden. Hij geeft al aangegeven dat hij t niet erg vind als ik wat met haar zo krijgen, maar ik merk aan m dat hij t totaal niet leuk vindt ( wat ook vrij logisch is). Ook wat er op het feestje gebeurd is zegt hij niet erg te vinden maar ik merk ook hierbij aan m dat hij echt niet leuk vindt. Ik vind de meid echt ontzettend leuk, praat de laatste dagen veel met haar, onder andere over allerlei problemen, heb afgesproken (vriendschsappelijk) zonder dat m'n vriend het weet. Ik wil m'n vriend niet kwetsen maar tegelijkertijd vind ik het meisje toch echt heel erg leuk. Iemand die ervaring heeft met zo'n soort situatie?


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou er voor gaan zitten met je vriend. Hij lijkt me heel begripvol en aardig. Als hij uiteindelijk toch aangeeft dat hij het echt niet fijn vind, gaat de lol er snel vanaf, geloof mij maar. En als hij het toch goed vind, dan kun je kijken of ze meer wilt dan een vriendschap. 

Zoals ik het lees, wil je je vriend niet kwetsen, maar vind je het meisje erg leuk dus ik denk dat dat de beste keus is. 

Ik hoop dat ik je geholpen heb! 

Waarschuwing: gevoelig onderwerp

​​Dit is best een ingewikkelde situatie. Je moet er inderdaad met hem over praten maar breng het voorzichtig. Daarnaast kan het ook voor haar een beetje lastig zijn, ten eerste omdat het net uit is en ten tweede omdat je bevriend bent met haar ex. Vertrouw je gevoel, als je wil moet je er zeker voor gaan maar pak het wel voorzichtig aan. 

Jullie komen er vast uit en anders laat je het maar weten als je nog hulp nodig hebt.

Lucas 

ja nou ik kom er dus net achter dat ze het waarschijnlijk heeft gedaan om mijn vriend jaloers te maken. leuk om te weten dat ik alleen ff nodig was om een plan te laten lukken.  dit is nou dus precies waarom ik m'n verliefdheden de afgelopen 2/3 jaar compleet heb genegeerd. laat ik dat naar gewoon weer gaan doen, scheelt n hoop mentale shizzle. toch bedankt voor jullie hulp ( :

Hey,

Ik snap dat je je dan gebruikt voelt. Neem ook zeker de tijd om het te verwerken en praat er misschien met die vriend je over, als je dat tenminste wil.

Ik zou alleen niet jezelf afsluiten voor verliefdheid, ik heb het zelf ook meegemaakt recent en als het echt is, dat voel je vanzelf, dan is het iets heel moois. Er zijn zoveel leuke mensen op deze wereld, die ook echt geïnteresseerd zijn in JOU.

Dus: neem de tijd om dit te verwerken, maar sluit je niet af voor verliefdheid, ik snap dat dat binnenkort nog even lastig is maar wie weet kom je wel iemand tegen die echt om je geeft.

Sterkte nog en veel succes!

Lucas

Reageer