Vraag

verliefd op een vriendin - help

  • 3 August 2021
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Badge

Voor context: ik ben een jongen.

Ik ben al een tijdje vrienden met een meisje uit mijn klas, en de laatste tijd zijn we redelijk close geworden. Ik heb haar altijd wel knap gevonden, maar de laatste tijd begin ik ook een beetje verliefd te worden.

Ik weet niet of ze mij ook leuk vindt - eigenlijk denk ik van niet, maar dan geeft ze wel weer van die signalen af waardoor ik van wel zou denken (jongens begrijpen signals gewoon niet oke).

Waar het op neerkomt is dat ik overweeg om het gewoon te vragen (na de zomervakantie denk ik, ik zie haar tijdens de vakantie wss niet meer irl en over chat lijkt me geen goed idee). Maar waar ik vooral bang voor ben is wat er gebeurt als ze me niet leuk vindt, en ze me reject. Ik zou het echt heel klote vinden als onze vriendschap daardoor verpest wordt. Nou verwacht ik niet dat ze dan compleet contact zou verbreken, waarschijnlijk zou ze best vrienden willen blijven. Maar dan houd je toch altijd een beetje ongemakkelijkheid, yk?

Sorry voor de lange post - ik hoop dat het niet te veel werk is om dit allemaal door te lezen! 😛 Heeft iemand advies voor mij? Of ervaringen met iets wat op mijn situatie lijkt?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hey @zoveelste-anonieme-account 

Je bent zeker niet enige er zijn nog 3 anderen die de laatste 2 dagen een soortgelijke topic zijn gestart (:

Na het lezen van je post denk ik dat er een grote kans is dat zij jou ook leuk vind. Ik zou het zeker gewoon IRL vragen en niet via chat ofzo.

Mocht ze toch nee zeggen dan bespreek je gewoon met haar dat je haar ook een heel goede vriend vind en gewoon vrienden wil blijven. Kan een beetje awkward zijn, maar komt wel goed aangezien jullie goede vrienden zijn. Dat snapt ze zeker!

Veel succes

Groetjes NV

Reageer