Skip to main content

verliefd op een volwassene

• April 22, 2025
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Hi, ik ben een jongen van 17 en val op jongens, of naja... mannen. Ik ben sinds mij 15e uit de kast gekomen. En veel mensen zeggen me dat ik volwassen overkom in doen en laten, maar ook uitstraling. Zelf merk ik dit ook aan de dingen die ik doe en leuk vind. Nu heb ik met jongens gedated van mijn leeftijd maar gemerkt dat dit niks is. Ook heb ik met een jongen van 21 gedated maar merkte dat hij nog vrij jong overkwam. Nu praat ik een tijdje met een man waarvan ik dacht dat hij jonger was. We hadden leuke gesprekken veel gebeld totdat we bij leeftijd uitkwamen. Ik 17 hij 38. Dat was voor hem wel een punt en wou hij eigenlijk het contact breken. Dit vond ik uiteraard jammer en heb hem eigenlijk overgehaald. Nu praten we 5 maand met elkaar en hebben we dan toch maar afgesproken. Het was een leuke dag we hebben ook dingen naar elkaar uitgesproken over hoe en wat. Maar toch samen in ons achterhoofd van dat dit echt niet kan. Ik vind hem echt leuk en krijg hem maar niet uit mijn hoofd. Nu weet ik dat dit echt niet kan. Maar verder weet ik mijzelf ook geen raad. Is er iemand met tips of die in het zelfde schuitje zit? Waar ik gewoon mee kan praten?

1 reactie

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • April 23, 2025

Hoi ​@Annoniem0599 ,

wat goed van je dat je hier zo over nadenkt. We lezen dat je erover denkt om een relatie met een volwassene te hebben. We snappen dat het spannend en/of opwindend is, en tegelijkertijd is het een zorgelijke situatie wanneer je een seksuele relatie zou hebben met een volwassene. Er is namelijk een verschil in machtsverhouding, ook als je hiermee zelf hebt ingestemd.  

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor een open gesprek anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

groetjes, Marieke / De Kindertelefoon