Vraag

verliefd op een meisje uit mijn klas

  • 20 September 2021
  • 12 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik ben 14 en ben al 1,5 jaar verliefd op een meisje uit mijn klas. Ik wil graag meer met haar in contact komen en haar misschien verkering vragen. Ik weet alleen niet hoe. Kan iemand mij helpen?


12 reacties

Hey!

Wat leuk zeg, ik denk dat je het beste een soort stappenplan voor jezelf kan maken. Bijvoorbeeld:

1. Het eerste contact maken

2. Vrienden worden

3. Haar duidelijk maken dat je haar als meer dan gewoon vrienden ziet

4. Het daadwerkelijke uitvragen

Het hoeft niet per se zo maar dit is een voorbeeld, als je nog vragen hebt of tips nodig over hoe je een bepaald onderdeel aan moet pakken kom maar door! 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor het stappenplan. Maar ik weet vooral niet hoe ik met haar in contact kan komen

Ah oké, 

Ik heb daar ook wel wat tips/ideeën voor. Heb je al eens met haar gepraat, kent ze jou? Als dat niet zo is ook niet erg maar dan moet je natuurlijk eerst haar een aanspreken. Ik denk dat dit het beste gaat met iets van samenwerken op school dus als je met haar in een groepje komt of bij een bepaald vak moet samenwerken. Of vraag haar om hulp/bied het aan wanneer je ziet dat ze het nodig heeft. Je kan haar natuurlijk ook gewoon eens direct aanspreken, in de gang of pauze al is dit misschien een beetje spannend. Denk aan hoe je met vrienden in contact bent gekomen. En een hele belangrijke: wees jezelf, dan weet je zeker dat als het klikt het ook echt is om hoe je bent en niet om de rol die je speelt.

Hopelijk kan je hier wat mee!

Lucas

Reputatie 1
Badge

Dat zijn zeker veel goede tips😁. Ze kent mij denk ik wel (mijn naam ten minste wel). Ik wil haar best een keertje aanspreken maar dat lijkt mij niet zo slim omdat ze dat waarschijnlijk raar vindt. En ik krijg überhaupt niet vaak de kans om haar aan te spreken omdat ze altijd met haar beste vriendin is.

Reputatie 1
Badge

Ik vind hulp aanbieden als ze dat nodig heeft ook een goed idee, maar ze is de slimste van de klas en het enige waar ik beter in ben op school is tekenen. Alleen door de verbouwing van het schoolgebouw hebben wij nu geen tekenen😔.

Mmmmm, probeer dan maar gewoon spontaan te zijn, als er iets is een leuk grapje te maken of wat dan ook. Meestal krijg je wel genoeg kansen in de week om iemand aan te spreken. En maak je geen zorgen, misschien vindt ze het wel leuk en anders is er ook geen man overboord! 

Reputatie 1
Badge

Ik ben niet zo goed in grapjes maken dus heb je nog meer tips?

 

Reputatie 1
Badge

Ik vind haar namelijk heel erg leuk🥰.  dus ik wil het niet verprutsen

Dat moet je aanvoelen, dat is meer in het moment. Maar bijvoorbeeld over iets wat er gebeurt, ik zou geen situaties gaan creëren dus doen alsof je tegen haar op botst ofzo. Wat misschien een grapje is die altijd wel gangbaar is is bijvoorbeeld dat je iets gezien hebt en gelijk aan haar moest denken, iets wat typisch voor haar is (hobby, sport, wat dan ook)

Voor de rest moet je het toch zelf een beetje aanvoelen want ik ken haar natuurlijk niet dus ik weet niet hoe ze is, jij wel... 

Reputatie 1
Badge

Ze was gister niet op school dus is het een goed idee om te vragen waarom ze er niet was?

Dat is niet een ontzettend interessant onderwerp, maar je hebt in ieder geval een gesprek. Je moet het gewoon aanvoelen verder. Ik kan je niet echt helpen daarbij, voor andere vragen mag je altijd nog hier reageren of een nieuwe topic maken maar ik kan je hier specifiek niet echt mee helpen.

Succes nogmaals!

Lucas

Reputatie 1
Badge

Dank je. Ik denk dat ik een nieuw toppic aan ga maken waar misschien meisjes tips kunnen geven.

Reageer