Verliefd op een meisje uit mijn klas


Badge

Ik ben al een geringe tijd (zo’n 2 jaar) verliefd op een meisje uit mijn klas. Ik zit nu in de derde van de middelbare school maar durf niet zomaar op haar af te stappen. Niet perse omdat niet naar haar toe te gaan maar omdat ik bang ben voor opmerkingen van een paar van haar vriendinnen. Ook heb ik nog niet echt contact met haar omdat ze ook in een ander dorp woont. Wel valt me op dat de laatste tijd een paar van haar beste vriendinnen die wel te vertrouwen zijn veel naar mij kijken tijdens lessen.  Ik weet ook niet of zij mij ook wel leuk vind, bij haar kan je het heel moeilijk aflezen wat haar ook wel weer aantrekkelijk maakt. Hebben jullie tips over hoe ik contact kan maken? Via social media misschien?


11 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoiii,

Da’s natuurlijk altijd een lastige situatie, maar ik ga proberen je te helpen!

 

Ik ga je in ieder geval dit al zeggen, ga geen verkering vragen via sociale media. Zelf zou ik dit helemaal niet persoonlijk vinden. Kies een mooi moment uit om dat te doen. Ik heb zelf nog nooit verkering aan iemand gevraagd.

Als je op dit linkje klikt krijg je nog wat andere topics van mensen met hetzelfde probleem. Misschien handig om eventjes naar te kijken?

 

Groetjessss,

PersoonMens

Wel valt me op dat de laatste tijd een paar van haar beste vriendinnen die wel te vertrouwen zijn veel naar mij kijken tijdens lessen.

Dit kan een goed of een slecht teken zijn.
Als jij de hele tijd naar haar kijkt, wat er een beetje bij hoort, dan zul je waarschijnlijk hen ook vaak naar jou zien kijken.
Dat beteken niet dat er ook maar iets aan de hand hoeft te zijn.

Via social media misschien?

Het lijkt mij in ieder geval een goed begin, zeker omdat er dan geen anderen bij zijn.
Zo leer je haar beter kennen, wat sowieso een goed ding is.

Reputatie 2
Badge +1

Heyyy

wat leuk dat je verliefd bent!

soms moet je het even afwachten.

probeer eerst meer contact met elkaar te maken, het is beter om elkaar heel goed te kennen voordat je voor een relatie gaat.

flirten is niet altijd nodig, maar laten zien dat je om haar geeft is wel een goede optie.

help haar met dingen wees aardig…

groepsactiviteiten zijn ook goed om samen te doen!

Hope It Helps!!

Me <3

 

Badge

Ik ben er niet direct op uit om haar verkering te vragen maar eerst wil ik gewoon in beter contact met haar komen. Ik ga het eerst denk ik via social media ga doen.

Toch zit ik me een beetje af te vragen wat de rest van de klas over mij weet want laatst is er een instagram account aangemaakt waarin ik gekoppeld ben met haar. Ik heb nog geen idee wie dit gedaan kan hebben. Maar het account was ook in 2 dagen weer uit de lucht. Ik denk  dat iemands plan mislukt is omdat ik het account te vroeg heb ontdekt. Is dit normaal dat vrienden/klasgenoten zulke accounts voor je aanmaken? 

Reputatie 2
Badge +1

Is dit normaal dat vrienden/klasgenoten zulke accounts voor je aanmaken

Waarschijnlijk waren je klasgenoten gewoon een beetje aan het grappen. Hoef je je echt geen zorgen te maken, doen ze bij mij ook (ze weten niet dat ik gay ben).

 

Ik ben er niet direct op uit om haar verkering te vragen maar eerst wil ik gewoon in beter contact met haar komen. Ik ga het eerst denk ik via social media ga doen.

In contact komen via sociale media is best wel een goede oplossing. Ik hoop niet dat je me verkeerd had opgevat, ik bedoelde namelijk alleen maar dat mensen mij wel eens verkering hebben gevraagd via whatsapp (toen wist ik zelf ook nog niet dat ik gay was) en dat vond ik toen niet echt persoonlijk.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi!

Ik zit in een soortgelijke situatie, maar dan andersom. Ik vind juist een jongen heel erg leuk en ik zit net als jij in de derde klas. (:

ik zal anders gewoon -als meisje- vertellen hoe ik het fijn zou vinden om benaderd te worden door een jongen met wie ik niet perse speciaal contact heb ofzo: 

 

als eerste zou ik het niet fijn vinden als het heel snel en heel direct gebeurd: vraag dan ook niet aan haar, eejj vind je me leuk? 

als dit niet zo is wordt het voor haar awaarschijnlijk extreem ongemakkelijk en zal ze waarschijnlijk nee zeggen

 

ik zou het fijner vinden als een jongen eerst wat meer interesse in je toont/veel contact met je zoekt. wat denk je van als ze een keer alleen zit in de les gewoon naast haar te gaan zitten of om haar eens een keer een appje te sturen met een onzinnige vraag over een opdracht van school ofzo? dan heb je toch weer contact. 

 

Verder moet je het niet teveel van haar af laten hangen, vaak zijn meisjes juist de personen die een onderdanige rol aan willen nemen en die liever willen dat d eander het voortouw neemt als je snapt wat ik bedoel!

na een tijdje kan je misschien haar aankijken/naar haar lachen, maar hou het subtiel. ga in de pauze een keer bij hun groepje staan, maar ga niet overdrijven/extreem actief meedoen met het gesprek

als je merkt dat ze het niet vervelend bent in haar omgeving kan je proberen om nog meer bij haar te zijn en op een gegeven moment kan je misschien proberen om samen een opdracht voor school te gaan maken? neem haar dan een keer mee naar huis ofzo om er aan te werken en kijk hoe ze zich dan gedraagt/hoe ze daarop reageert. 

 

probeer zo steeds meer contact met haar te krijgen en samen dingen te ondernemen en herinneringen te maken <3

 

na nog een tijdje kan je misschien voorzichtig af gaan tasten of ze je leuk vind en op een gegeven moment kan je haar verkering vragen? 

*** je bent nu wel op een leeftijd gekomen dat verkering niet zomaar iets is wat je voor de lol doet, wees hier ook serieus in. verkering vraag je niet zomaar nadat je haar een keer hebt gesproken ofzo, maar wees er zeker van dat je het op een goed moment doet!
 

en verder: geniet van het gevoel van verliefd zijn, want dat is echt magisch! <3

you got this!

 

xx

 

 

Mij lijkt het zelf een beetje raar om via social media te praten als je haar op school nooit spreekt maar misschien is het juist een goed begin. Mijn advies: help haar een keer in een les of zorg dat je met haar in een groepje komt en raak dan zo 'spontaan' aan de praat. Succes man! 

Badge

Heyy,

Ik zit zelf ook in de 3e, dus hier wat advies van wat ik zou willen(Ik ben een meisje): Ik zou respect willen. Als jij respectvol naar mij doet en mijn vriendinnen maken opmerkingen, dan win jij. Ik ben zelf altijd heel bang geweest om op iemand af te stappen dus ik heb het nooit gedaan. Mede omdat ik niet wist of iemand mij wel leuk vond. Je schreef dat die vriendinnen naar je kijken, als ik dat uit mijn ogen zie, zijn ze aan het kijken of je dié leuke crush bent van hun vriendin. Ik zou zeggen GO FOR IT!!!!

 

Groetjessss

Heyy,

Ik zit zelf ook in de 3e, dus hier wat advies van wat ik zou willen(Ik ben een meisje): Ik zou respect willen. Als jij respectvol naar mij doet en mijn vriendinnen maken opmerkingen, dan win jij. Ik ben zelf altijd heel bang geweest om op iemand af te stappen dus ik heb het nooit gedaan. Mede omdat ik niet wist of iemand mij wel leuk vond. Je schreef dat die vriendinnen naar je kijken, als ik dat uit mijn ogen zie, zijn ze aan het kijken of je dié leuke crush bent van hun vriendin. Ik zou zeggen GO FOR IT!!!!

 

Groetjessss

Ik zou er zeker voor gaan, wie niet waagt die niet wint! MAAR wees je er wel bewust van dat ze ook gewoon mee mag zeggen, als je er volledig van uit gaat dat ze ja zegt en dat is niet zo is de teleurstelling alleen maar groter.

Dus: hoop op het beste en wees voorbereid op het slechtste

Nogmaals veel succes! 

Badge

Oké ik ga haar denk ik in de zomervakantie een berichtje sturen omdat als ik haar anders op school zie het best akward kan zijn. 

Reputatie 2
Badge +1

Oké ik ga haar denk ik in de zomervakantie een berichtje sturen omdat als ik haar anders op school zie het best akward kan zijn. 


Heyy!

 

Dit kan je doen, maar dan weet je natuurlijk ook niet wat haar reactie is. Ik zou het in de laatste week op school doen.

Ik bedoel dat valt toch wel mee met dat akward? Je mag toch gewoon praten/appen met iemand?

 

Groetjesss,

PersoonMens

Reageer