Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik zit op dit moment in een moeilijke situatie en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik ben verliefd geworden op een meisje dat al een vriendje heeft. Het probleem is dat ik haar echt heel leuk vind en het voelt alsof ik haar maar niet uit mijn hoofd kan krijgen.

Het is erg verwarrend en soms zelfs pijnlijk, want ik wil natuurlijk respectvol blijven tegenover haar en haar relatie. Tegelijkertijd vind ik het moeilijk om met mijn eigen gevoelens om te gaan. Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat het misschien beter is om afstand te nemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Heeft iemand van jullie ooit in zo'n situatie gezeten? Hoe hebben jullie ermee omgegaan? Ik wil niets kapotmaken en ook niet blijven hangen in gevoelens die nergens toe leiden. Alle advies of ervaringen zijn welkom!

Bedankt voor het lezen.

Groetjes,  

Lastig, maar je moet haar laten gaan voor nu. Gevoelens zijn dingen die over gaan. Altijd. Soms duurt het wel echt lang. Niet aan denken. Andere dingen doen.

"Ik zie dat meisjes echt graag hebben dat ik mijn gevoelens met dat  meisjes deel."

hallo, ik zit nu ook in deze situatie!

ik ben verliefd op mijn bff alleen ze heeft een vriendje en ze heeft denk ik ook geen neiging om het uit te maken… Ik ken de tips laat haar gaan of zeg het gewoon! maar die vind ik eigenlijk nonsens je wilt niet je vriendin kwijt en je wilt ook niet uitgelachen of raar aangekeken worden. Jij kan er toch ook niets aan doen dat je ineens iemand leuk vind? Ik zou zeggen probeer een gesprek met haar te voeren en neem wat eten mee (voor beiden) zeg dat het eigenlijk voor jou is bedoeld maar dat zij ook wel wat mag hebben. ga gewoon praten en vraag heel vriendelijk: 'hey hoe gaat het eigenlijk met je vriendje?' (probeer vrolijk en niet jaloers te klinken en wees oprecht geïnteresseerd, want als je haar ECHT leuk vind is dit wel interessant) als ze zegt het is uit heb je sowiso een kans. als ze zegt dat het goed gaat dan heb je nog een (hele) kleine kans. als ze zegt dat het super gaat dan spijt het me ECHT oprecht heel erg, maar dan zijn de kansen wel HEEEEEEEL klein. als ze zegt dat het niet zo goed gaat blijf dan doorvragen. Dat is een kans! 

ik hoop dat het helpt! mijn bff vind mij niet leuk, dus laten we hopen dat het bij jou wel lukt!

groetjes Max

Reageer