Vraag

Verliefd op een jongen?

  • 3 January 2023
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben een jongen en ik denk dat ik verliefd ben op een jongen, maar ik ben katholiek dus dan kan toch niet? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Het kan zo zijn dat je als jongen op een jongen valt. Daar is niks geks of raars aan, dat is gewoon normaal. 

Reputatie 7
Badge +17

Als jij verliefd bent op een jongen dan ben je dat. Of je nou katholiek bent of niet. Of het ‘mag’ weet ik niet want ik ben niet katholiek (ben helemaal niet gelovig). Ik weet wel dat er genoeg christenen zijn die er geen enkel probleem mee hebben.

Geen idee of het mag want ik ben niet gelovig alleen als jij als jongen een jongen leuk vindt kun je daar niks aan doen en dat moet je ook niet proberen vind ik! Dat is dan gewoon wie jij bent en love is love toch vind ik. Doeiii liefs Tai

Reputatie 2
Badge

Ja ik kom uit een strenger religieuze familie. Wij zijn verboden om buiten de lijntjes te gaan die mijn ouders hebben opgezet.  Volgens hun bestaat het niet en als het wel gebeurd dan is het een ziekte of de duivel. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik zit bij de remonstrantse kerk en pas geleden hadden we de inzegening van een huwelijk tussen 2 heel lieve vrouwen die ontzettend van elkaar houden en de dominee vertelde nog dat waar liefde is, alles wijkt, dus ook (voor)oordelen en veroordelingen uit naam van God etc.  Juist in de bijbel staat dat Jezus zelf zei oordeel niet zodat je niet geoordeelt wordt, en dat mensen niet uit zijn naam mogen vertellen wat God wel en niet goed vind. En liefde is belangrijker dan oordelen en elkaar in hokjes drukkken. Veel mensen die tegen deze liefde zijn gebruiken teksten uit het oude testament. Maar het nieuwe testament is belangrijker en wat anderen in de bijbel zeggen is altijd minder zwaar dan wat Jezus zei. En daarom mogen mensen vanaf 1986 ofzo al in onze kerk trouwen met elkaar, man-man, vrouw-vrouw, bi, trans, wat je ook bent, het gaat om jou als mens en je liefde. Hoe zou God echte liefde kunnen verbieden terwijl ie het zelf heeft laten ontstaan? Ik wil niet aan jouw geloof komen maar volgens mij mag jij zoiets moois als liefde best laten zien! Wees gelukkig ! :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben een jongen en ik denk dat ik verliefd ben op een jongen, maar ik ben katholiek dus dan kan toch niet? 

Hey Joey

je kan nog steeds gelovig zijn en gay zijn. Niks mis mee! Probeer het er met iemand over te hebben die je vertrouwd en btw wij steunen je allemaal dus voor verdere vragen zijn we er allemaal. Zet hem op beste kerel

 

 

Reageer