Vraag

verliefd op een homi

  • 17 June 2021
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben verliefd op een jongen uit mijn vriendengroep maar voor ik hem leerde kennen is mij verteld dat hij homo is door iemand anders uit die vriendengroep. Ik baal hier ontzettend van want ik ben echt heel erg verliefd. Ik denk alleen maar aan hem. Wat moet ik doen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Weet je zeker of hij homo is, aangezien je het van anderen hebt gehoord. Misschien eens met die jongen zelf praten.

Badge

Ja iedereen uit mijn vriendengroep zegt dat hij uit de kast is gekomen als homo.

Ik durf het zelf ook niet goed te vragen omdat ik bang ben dat het ongemakkelijk wordt tussen ons en dat we geen contact meer zullen hebben

Reputatie 2
Badge +1

Hoii,

Tja… Als die persoon homo is gaat het toch een beetje lastig worden denk ik… Het kan zijn dat het gevoel dat je voor hem hebt wel later een beetje wegzakt hoor. Ik weet zeker dat je later de juiste persoon gaat vinden!

Groet,

PersoonMens

Reputatie 3
Badge +2

Beetje laat, maar:

Ik ben zelf homo en heb welleens gehad dat een meisje me probeerde te laten weten dat ze me leuk vond en dat ze vroeg ik haar ook leuk vond, ik vind dit soms een beetje ongemakkelijk, maar niet ongemakkelijker dan anders. Ik vind het wel altijd een beetje  zielig voor het meisje dat ze verliefd op iemand is die niet eens instaat is om op meisjes verliefd te worden. Ik heb zelf ook wel eens zoiets gehad, ik ben zat vaak verliefd geworden op een hetero jongen en dat word ook niks.

De vraag is trouwens wel of die jongen inderdaad homo is, je kunt hem dit gewoon vragen, maar niet iedereen vind dat even leuk, ik vind dat zelf niet raar of naar en vind dat iedereen die het vraagt het mag weten, maar als je het hem vraagt moet je er op letten dat je hem niet in een hoekje drukt en geef hem een makkelijke uitweg geven (zeg bijvoorbeeld als je het me niet wilt vertellen is dat prima en kun je dat gewoon zeggen of kun je gewoon niet reageren), laat hem weten dat je geen probleem hebt met dat hij homo zou kunnen zijn, maar ook weer niet te erg, want dan kom je gewoon iritant over terwijl je het goed bedoelt. Als hij antwoord met ja ik ben homo moet je daar accepterend, maar ook weer niet te erg (zelfde reden als bij de vorige tip), als die nee zegt weet ik niet hoe je kunt reageren, maar dan weet je wel dat er een kans is dat hij verliefd op je zou kunnen worden (of dat hij loog), als hij niet reageerd moet je het gewoon laten rusten en niet door pushen.

Ps. Sorry voor de lange lap tekst en veel succes (als je het al hebt gevraagd/verteld, hoe ging het.)

Reageer